شماره ۱۶۹۳ | ۱۳۹۸ سه شنبه ۲۴ ارديبهشت
صفحه را ببند
تماشاچیان از روند اتمام سریال ناراضی‌اند
یک هفته مهلت برای نجات تاج و تخت

با انتشار فصل هشتم و پایانی سریال بازی تاج و تخت، سریالی که بسیاری از نگاه‌ها را به خود جلب کرده و در هنگام پخش بیش از 17‌میلیون بیننده داشته، حالا نتوانسته بینندگان خود را راضی نگه دارد. فصل هشتم سریال بازی تاج و تخت امتیاز کمتری نسبت به همه فصل‌های پیشین از بینندگان
 گرفته است.
از میان 6 اپیزودی که قرار است در این فصل پایانی منتشر شود، تاکنون 5 اپیزود منتشر شده و نظرسنجی برای 4 اپیزود صورت گرفته است. ظاهرا تماشاچیان این سریال از پیش‌رفتن سریع سریال، نور کم فیلمبرداری، اشتباهاتی که بازیگران مرتکب شده‌اند و پایان‌های ناگهانی ناراضی‌اند.
نموداری که روتن تومیتوز برای هر اپیزود از فصل‌های این سریال تهیه کرده، نشان می‌دهد رضایت بینندگان از فصل 8 بسیار پایین آمده و همین‌طور در حال کاهش است، گرچه تعداد بینندگان این سریال در سال‌های گذشته چندین برابر شده است. البته به‌طور کلی امتیاز بینندگان روتن تومیتوز برای 7 فصل ابتدایی این سریال مثبت و در بسیاری از اپیزودها بیش از 90‌درصد است.
در میان اپیزودهای این سریال، 22 اپیزود توانستند امتیاز صد درصد را کسب کنند و 51 اپیزود نیز امتیازی بین 90 تا صد درصد را کسب کرده‌اند. اما در این میان، اپیزود 4 فصل هشتم، کمتر از 60‌درصد امتیاز گرفته است. این امتیاز، پایین‌ترین امتیازی است که تاکنون تماشاچیان به یک سریال شبکه اچ‌بی‌او داده‌اند. در میان فصل‌های این سریال، گرچه برخی از فصل‌ها به خاطر یک اپیزود، میانگین‌شان پایین آمده (مثل اپیزود 6 و 7 فصل سوم و اپیزود 6 فصل پنجم) اما فصل هشتم این سریال نتوانسته مخاطبان را راضی نگه دارد و به همین شکل درحال سقوط است. حتی اپیزود سوم فصل پایانی که در آن جنگ نیروها در وینترفل با وایت‌واکرها صورت گرفت، نتوانسته به امتیاز 75‌درصد برسد. گرچه که برای ساخت این اپیزود 15‌میلیون دلار هزینه
شده بود.
البته باید گفت در فصل 5 هم که اپیزود ششم امتیازی حدود 55‌درصد کسب کرده، نارضایتی مخاطبان به خاطر خشونتی بود که از سوی رمزی علیه سانسا استارک صورت گرفت و همین مسأله انتقادهای زیادی را در پی داشت.  اپیزودهای دیگر هم به خاطر کشته‌شدن برخی از شخصیت‌های محبوب امتیاز کمتری دریافت کردند.
با این حال، میانگین این فصل‌ها هیچ‌کدام به اندازه میانگین فصل8 پایین نیامده است. به نظر می‌رسد شکایت بینندگان به خاطر اتفاق ناگهانی‌ای بود که آریا استارک بر سر شاه شب آورد و همه چیز در یک لحظه از یک اپیزود به پایان رسید، خصوصا آن‌که تمام 7 فصل گذشته، همه اتفاقاتی که افتاده بود، ما را برای این لحظه آماده کرده بود، اما آن‌طور که به نظر می‌آمد و گفته و توصیف می‌شد، سخت نبود. از سوی دیگر، نقش جان اسنو که به نحوی قهرمان اصلی این سریال بوده، در این اپیزود کمرنگ و درواقع به حاشیه رفته بود.
اما همه این انتقادات به کنار، چیزی که بیش از همه باعث شکایت و نارضایتی تماشاچیان، خصوصا در اپیزود سوم فصل پایانی شده، این بود که آنها نمی‌توانستند ببینند که چه اتفاقی درحال روی دادن است و این از نظر آنها به خاطر نورپردازی ضعیف بوده است. همچنین اتفاق دیگری که موجب نارضایتی بینندگان شده، این بود که در اپیزود چهارم فصل 8 دنریس تارگرین، شخصیت دمدمی مزاجی پیدا کرده که این برخلاف شخصیتی بوده که او به عنوان یک قهرمان زن داشته و تاکنون از خود بروز داده بود.
همچنین مرگ ناگهانی یکی دیگر از دو اژدهای باقی‌مانده او برای بسیاری از بینندگان، غیرمنطقی به نظر رسیده است. آن‌هم وقتی که آنها از بالا پرواز می‌کردند و قطعا باید متوجه خطری که از پایین و از سوی کشتی‌ها متوجه آنها بوده، می‌شدند. برخی دیگر از بینندگان همچنین وجود تنها 6 اپیزود برای فصل پایانی را که کمترین اپیزود در میان فصل‌های گذشته بوده، یکی دیگر از دلایل امتیاز پایین این فصل می‌دانند. با توجه به این‌که اپیزود پنجم دیروز منتشر شده، -البته هنوز رأی‌گیری آن به اتمام نرسیده است- حالا این سریال تنها یک اپیزود را برای نجات امتیاز خود در دست دارد. آیا بازی تاج و تخت می‌تواند در یک قسمت باقیمانده، بینندگان را راضی نگه دارد؟ باید تا هفته بعد صبر کرد.


تعداد بازدید :  429