شماره ۱۷۰۳ | ۱۳۹۸ يکشنبه ۵ خرداد
صفحه را ببند
آخرین گزارش انجمن نرم‌افزارهای سرگرمی آمریکا نشان می‌دهد
جنون بازی در بزرگسالان آمریکایی

| محمدجواد موسوی‌زاده |

 میانگین سنی گیمرهای آمریکایی 33‌ سال است و آنها تمایل به بازی‌های ویدیویی در تلفن‌های همراه هوشمند خود دارند. هر ساله متوسط هزینه‌ای که گیمرها برای بازی می‌کنند، رو به افزایش است؛ به ‌طوری که این افراد به‌ طور متوسط 20‌درصد بیشتر نسبت به ‌سال پیش و 85‌درصد بیشتر از‌ سال 2015 برای بازی‌کردن هزینه کرده‌اند. بر اساس گزارش رویترز، این اطلاعات از گزارش انجمن نرم‌افزارهای سرگرمی آمریکا استخراج شده است؛ مجموعه‌ای که نرم‌افزارهای کامپیوتری و شرکت‌های تولید گیم را معرفی می‌کند. ایپسوس (IPSOS) یک شرکت تحقیقات جهانی بازار، برای تهیه این گزارش از 4000 گیمر سوال پرسیده است. استنلی پیر لوییس رئیس موقت انجمن نرم‌افزارهای سرگرمی آمریکا در این زمینه گفته که  بازی‌ها به شکلی مهم احساسات جامعه آمریکایی را تحت ‌تأثیر قرار می‌دهند.
در آمریکا بیش از 164‌میلیون نفر به بازی‌های ویدیویی می‌پردازند که این میزان، 65‌درصد جمعیت بزرگسال این کشور را شامل می‌شود. محبوب‌ترین نوع بازی در این میان «بازی‌های نامرتب» (casual game)  همان بازی‌هایی است که برای عموم طراحی شده است؛ بازی‌هایی با قوانین ساده که نیاز به وقت و مهارت زیادی ندارند. 60‌درصد از این افراد با گوشی‌های تلفن همراه هوشمند خود بازی می‌کنند. اگر چه حدود نیمی از آنها در این خصوص همچنین از کامپیوتر شخصی و کنسول‌های بازی ویژه هم استفاده می‌کنند.
مصرف‌کننده‌های آمریکایی برای بازی‌های ویدیویی حدود 43.3 بیلیون دلار در ‌سال 2018 هزینه کرده‌اند. بیشتر این پول‌ها برای خرید بازی پرداخت شده است؛ نه سخت‌افزارهای کامپیوتری یا لوازم جانبی. محبوب‌ترین بازی‌ها به ترتیب از اول تا سوم ندای وظیفه(Call of Duty)،  بلک آپس 3 و اِن بی‌ای 2k19  بوده است. در این لیست بالاترین واحدهای پولی فروخته‌شده در نظر بوده و شامل بازی‌های رایگانی همچون «فورتنایت»(Fortnite)  نمی‌شود. این مطالعه نشان می‌دهد که والدین زمان استفاده از موبایل و کامپیوتر کودکان را محدود و از بازی‌های ویدیویی براساس درجه سنی و محتوا برای آنها استفاده می‌کنند. 87‌درصد از والدین اجازه‌گرفتن برای خرید بازی را لازم می‌دانند.
بیش از سه‌چهارم افرادی که مورد پرسش قرار گرفته‌اند، در پاسخ اعلام کرده‌اند که بازی‌های ویدیویی آنها را برای فعالیت‌های ذهنی آماده و همچنین آنها را از کار و فشار امور روزانه رها می‌کند. این گزارش همچنین اضافه می‌کند که حدود 46‌درصد از گیمرهای آمریکا زن هستند، اگر چه آنها اغلب به بازی‌های متفاوت نسبت به آن‌چه پسران و مردان انجام می‌دهند، تمایل دارند. زنان بین 18 تا 34‌ سال به ترتیب بازی‌های کندی کراش، اساسینز کرید و توم ریدر را ترجیح می‌دهند و اغلب با گوشی‌های تلفن همراه هوشمند بازی می‌کنند؛ در حالی ‌که مردان در نقطه مقابل آنها اغلب با کنسول‌ها بازی کرده و بازی‌های خدای جنگ، مدن اِن اِف اِل (بازی مربوط به فوتبال آمریکایی) و فورتنایت را ترجیح  می‌دهند.
این گزارش نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها به‌زودی مسیرهای جدیدی را برای بازی‌های ویدیویی خواهند داشت.  اپل و آلفابت از شرکت‌های فناورانه اعلام کرده‌اند که بعد از امسال طرح‌هایی را برای راه‌اندازی بازی‌هایی با سرویس‌های ابری (بدون نیاز به دانلود و نصب بازی و قابلیت استفاده در تمامی دستگاه‌ها) دارند.

 


تعداد بازدید :  828