شماره ۱۷۰۳ | ۱۳۹۸ يکشنبه ۵ خرداد
صفحه را ببند
320 نفر در صف رفتن روی قله
ترافیک انسانی مرگبار روی قله اورست

ازدحام بیش از اندازه کوهنوردان روی قله اورست منجر به مرگ دو تن از آنها شد. کوهنورد 55ساله هندی در مسیر بازگشت از قله اورست، در بالای کمپ چهار به دلیل گرفتارشدن در ازدحام دیگر کوهنوردان جان خود را از دست داد. در عکسی که یکی از کوهنوردان از این ترافیک انسانی روی اورست منتشر کرده، می‌توان کوهنوردان را دید که بر جای خود ثابت مانده‌اند تا به نوبت روی قله قرار بگیرند. گفته می‌شود این صف از 320 کوهنورد تشکیل شده بود. این ازدحام در نقطه‌ای از اورست شکل گرفت که به آن «منطقه مرگ» می‌گویند.
قله اورست ارتفاعی برابر با 8‌هزار و 848 متر دارد. در این ارتفاع انسان با هر نفس تنها می‌تواند یک‌سوم اکسیژن مورد نیاز بدن را به ریه‌ها تزریق کند. همچنین در این ارتفاع بدن انسان به سرعت آب خود را از دست می‌دهد و اکثر افراد تنها چند دقیقه می‌توانند روی قله دوام بیاورند و باید به سرعت ارتفاع کم کنند.
علاوه بر این آب و هوای امسال فصل صعود چندان مناسب نبود و به محض این‌که هوا کمی بهتر شد، کوهنوردان برای صعود به قله هجوم آوردند. در روز 22 ماه می بعد از چندین روز خرابی هوا، به محض این‌که هوا کمی بهتر شد، بیش از 220 کوهنورد برای صعود به قله راهی ارتفاعات شدند. اصلی‌ترین دلیل مرگ در اورست، بیماری ارتفاع است که معمولا برای اکثر کوهنوردان در ارتفاع رخ می‌دهد. حال اگر این بیماری تشدید شود، مرگ را به دنبال خواهد داشت.


تعداد بازدید :  623