شماره ۱۷۰۷ | ۱۳۹۸ شنبه ۱۱ خرداد
صفحه را ببند
شهردار پیشین صحنه قتل میترا استاد را در برج آرمیتا بازسازی کرد
معماهای پرونده جنجالی در مقابل تیم جنایی پایتخت

شهروند| مرد سیاستمداری که این روزها سوژه خبری داغ رسانه‌ها و فضای مجازی شده است، دوباره به ‏صحنه جنایت جنجالی‌اش بازگشت. او این بار رفت تا صحنه جرم را در برج آرمیتا بازسازی کند. محمدعلی ‏نجفی ساعت 2 ظهر دیروز، پس از سه روز دوباره به آپارتمان شماره 2701 رفت تا لحظه به لحظه قتل میترا ‏استاد را به تصویر بکشد. این در حالی بود که به خبرنگاران اجازه ورود داده نشد. در ابتدا خودروی حامل ‏محمد علی نجفی به همراه خودرو ویژه بازپرس جنایی تهران وارد برج آرمیتا شد. محمد شهریاری دادستان ‏جنایی تهران به همراه بازپرس دشتبان مسئول رسیدگی به پرونده جنجالی قتل همسر دوم   نجفی وارد ‏آپارتمان شدند. دقایقی بعد هم خودروی تشخیص هویت به محل بازسازی صحنه وارد شد و از مسیر پارکینگ ‏به داخل برج آرمیتا رفت. شهردار پیشین تهران صحنه جرم همسرش را در مقابل ماموران و کارآگاهان جنایی ‏به تصویر کشید و لحظه به لحظه آن صبح تلخ را بازسازی کرد. این در حالی است که این پرونده جنجالی ‏همچنان در مقابل تیم جنایی پایتخت قرار دارد و تجسس‌ها در رابطه با زوایای پنهان این قتل هنوز ادامه ‏دارد. پرونده‌ای که تا الان با شایعه و حاشیه‌های زیادی همراه بوده است. یکی از همین حاشیه‌ها، خبر از ‏ورود یک شاهد جدید به پلیس آگاهی می‌داد. شاهدی که به گفته خبرگزاری «برنا» پرده از ارتباطش با میترا ‏استاد برداشته بود و می‌توانست خیلی از معماهای این پرونده را حل کند. اما صبح دیروز سردار حسین ‏رحیمی؛ فرمانده انتظامی تهران در گفت‌وگو با خبرنگار «تسنیم» این موضوع را تکذیب کرد و آن را از اساس ‏یک شایعه دانست. در مقابل، پدر میترا استاد هم یک روز پس از خاکسپاری دخترش در حالی‌که حال و روز ‏خوبی نداشت حاضر نشد با خبرنگار «شهروند» گفت‌وگو کند. او در این رابطه به «شهروند» گفت: «تازه روز پنجشنبه ظهر دخترم را در بهشت سکینه کرج به خاک سپردم. حال خوبی ندارم. دخترم رفت. ‏دیگر حتی توان صحبت کردن هم ندارم.» با این حال وکلای محمد علی نجفی در گفت‌وگو با خبرنگار «شهروند» ‏زوایای پنهانی از پرونده موکلشان را فاش کردند.‏

ماجرای خودکشی در هتل لاله چه بود؟
پرونده محمدعلی نجفی به جنجالی‌ترین ماجرای این روزها تبدیل شده است. پرونده‌ای که برای نخستین‌بار در تاریخ جمهوری اسلامی، یک شخصیت با نفوذ و مهم سیاسی دست به جنایت خانوادگی زده و همسر دومش را کشته است. نجفی شهردار پیشین تهران، چندساعت پس از این جنایت خود را به پلیس معرفی کرد و او را به‌عنوان یک مجرم به دادسرای جنایی تهران منتقل کردند. در آن جلسه بود که نجفی پرده از راز اختلافات خانوادگی با همسر دومش میترا استاد برداشت و از چندین‌ماه عذاب و تهدید‌های این زن گفت. در آن میان نجفی ماجرای خودکشی خود را هم فاش کرد. اقدامی که یک‌سال پیش در هتل لاله تهران بدون هیچ سر‌وصدایی از سوی محمدعلی نجفی صورت گرفت و او با خوردن قرص قصد داشت به زندگی خودش پایان دهد. نجفی علت این کار خود را تهدیدها و آزارهای همسر دومش اعلام کرد و گفت به خاطر کارهای او می‌خواسته به زندگی‌اش پایان دهد اما یکی از کارکنان هتل او را از مرگ نجات داده است.
حالا تقریبا یک‌سال از این ماجرا می‌گذرد و تازه این موضوع فاش شده است. صبح دیروز درحالی‌ که اکثر کارکنان هتل لاله از این مسأله اظهار بی‌اطلاعی می‌کردند، یکی از آنها که نخواست نامش فاش شود، در رابطه با ماجرای خودکشی محمدعلی نجفی به خبرنگار «شهروند» گفت:  «من خودم این موضوع را از دوستان و همکارانم شنیدم. آقای نجفی چند روزی بود که در این هتل اقامت داشت. یک روز یکی از همکارانم که از کارکنان هتل است، وارد اتاق آقای نجفی می‌شود تا آن‌جا را نظافت کند. او آقای نجفی را می‌بیند که بی‌حال روی تخت افتاده، هرچه او را صدا می‌زند، جواب نمی‌دهد. همکارم هم آقای نجفی را به لابی می‌برد. گویا او دو روزی بوده که غذا نخورده بود. برای همین به او کمی نیمرو می‌دهد. دکتر خبر می‌کند. همه چیز بی‌سروصدا انجام می‌شود. درنهایت هم مشخص می‌شود که آقای نجفی قرص دیازپام خورده بود. با آمدن دکتر و خوردن غذا بعد از یک روز حال او بهتر شد و دیگر از بعد ماجرا خبر ندارم.»

گفت‌وگوی«شهروند» با وکلای مدافع محمدعلی نجفی
فیلمی که سیما نشان داد، مونتاژ شده و ساختگی است!
 لاله عقبایی: بله شاهدی وجود دارد که امروز به دادسرا می‌آید

شهروند| با گذشت چند روز از حادثه خونین برج آرمیتا، همچنان خبرها و حواشی این جنایت بی‌سابقه ادامه دارد. بازسازی صحنه جرم با حضور محمدعلی نجفی، شهردار سابق تهران، در روز جمعه و خاکسپاری میترا استاد در آرامستان بهشت سکینه کرج شاید مهمترین و در عین حال تازه‌ترین اخبار مربوط به این حادثه باشد. با وجود این اما بازار شایعات و اخبار تأییدنشده همچنان داغ است؛ همین شد تا برای دقایقی با محمود علیزاده طباطبایی و لاله عقبایی، وکلای مدافع آقای نجفی گفت‌و‌گو کنیم که در ادامه می‌خوانیم.  
 آقای علیزاده شما در بازسازی صحنه جرم حضور داشتید؟
نه؛ متاسفانه به دلیلی که هنوز برای ما روشن نیست، بازسازی صحنه جرم زودتر از زمان مقرر شروع شد. براساس هماهنگی‌های انجام‌شده قرار بود که بازسازی صحنه جرم ساعت 16 روز جمعه برگزار شود اما وقتی من همراه خانم عقبایی به محل حادثه رسیدیم، متوجه شدیم که بازسازی انجام شده است.
 این ناهماهنگی‌ها در کار شما مرسوم است؟
به هر حال ما به دستگاه قضا حسن ظن داریم. این برای اولین‌بار بعد از انقلاب است که رئیس دستگاه قضائی یک فرد حقوقدان است. با همه احترامی که برای روسای قبلی قوه قضائیه قایل هستم، اما آقای رئیسی تحصیلات حقوقی دارد و همین موضوع ما را دلگرم می‌کند. این پرونده باید به دور از هرگونه کینه، دشمنی و اهداف سیاسی رسیدگی شود. به ‌هر حال این حادثه رخ داده و دو خانواده متأثر شده‌اند. یک خانواده عزیزشان را از دست داده‌اند که من از همین‌جا از طرف خودم و خانواده موکلم به آنها تسلیت می‌گویم و یک طرف ماجرا هم آقای نجفی است که سال‌ها به این نظام و مملکت خدمت کرده است. به همین دلیل ما می‌خواهیم که این پرونده روال قضائی خودش را طی کند. البته در این بین برخی‌ها به‌خصوص صداوسیما با سوءنیت وارد ماجرا شده‌اند.
 منظور شما از سوءنیت صداوسیما، همان فیلم معروفی است که از حضور آقای نجفی در پلیس آگاهی پخش شد؟
 بله؛ آن فیلم جعلی است واقعا این کار تأسف‌آور است. آن صحنه‌ای که آقای نجفی در حال خوردن چایی است و چند نفری از افراد رده بالای پلیس با ایشان دست می‌دهند هم مربوط به بازدید ایشان از پلیس آگاهی در زمان تصدی شهرداری تهران است. درواقع این فیلم مونتاژشده و ساختگی است. این رفتار به جز سوءنیت چه می‌تواند باشد.
 با این حساب شما از صداوسیما شکایت دارید؟
من و خانم عقبایی با آقای نجفی در این‌باره صحبت کردیم ولی آقای نجفی موافق این موضوع نبودند؛ ایشان گفتند که دوست ندارند برای آن آقای گزارشگر صداوسیما مشکلی پیش بیاید.
 خانم عقبایی در خبرها آمده بود که مردی مدعی شده است که از قبل خانم استاد را می‌شناخته و اطلاعات زیادی از ایشان دارد.
بله؛ این فرد چند بار تماس گرفت اما ما به ایشان گفتیم صحبت‌ها و اظهاراتش را یا در اختیار پلیس آگاهی قرار دهد یا روز شنبه به اتفاق هم به دادسرای جنایی تهران برویم و همه اطلاعاتش را در اختیار بازپرس پرونده قرار دهد.
 آقای نجفی مجددا شنبه به دادسرا می‌رود؟
ما اطلاعی نداریم؛ فعلا که ایشان در بازداشت پلیس آگاهی است. روز جمعه هم که بازسازی صحنه جرم انجام شد. حالا چه روزی از سوی دادسرا احضار شود را ما اطلاعی نداریم.
 در این چند روز با خانواده خانم استاد ملاقاتی داشته‌اید؟
نه؛ هنوز موفق نشده‌ایم که خانواده مرحوم را ببینیم. من هم از طرف خودم و خانواده موکلم به آنها تسلیت می‌گویم ولی هنوز آنها را ملاقات نکرده‌ایم. تا جایی که من اطلاع دارم تا آخرین ساعت اداری روز چهارشنبه پدر و مادر خانم استاد هنوز شکایتی را در دادسرا مطرح نکرده بودند. البته طبیعی هم است چون درگیر مراسم ترحیم و تشییع جنازه بودند.


تعداد بازدید :  1033