شماره ۱۷۰۷ | ۱۳۹۸ شنبه ۱۱ خرداد
صفحه را ببند
ایتالیا برابر شاگردان کولاکوویچ زانو زد
طلسم‌شکنی والیبال ایران در جیانگمن

شهروند| بالاخره انتظارها به پایان رسید و از دیروز تیم‌ملی والیبال ایران کار خود را در لیگ ملت‌های 2019 آغاز کرد. این بار شروع بلندقامتان ایرانی نسبت به 6‌سال اخیر که همواره با باخت در بازی اول همراه بود، تفاوت داشت. شاگردان ایگور کولاکوویچ در گام نخست به مصاف ایتالیایی رفتند که چند تن از ستاره‌های خود مثل زایتسف و خوان تورنا را در اختیار نداشت، اما به هرحال این تیم پرافتخار همواره حریف قدرتمندی برای ایران به حساب آمده است.
ترکیب اولیه تیم‌ملی نشان داد کولاکوویچ خیلی تغییری در افکارش به وجود نیاورده و بازهم از بازیکنانی مثل معروف، موسوی، غفور، عبادی‌پور، معنوی‌نژاد، شفیعی و حضرت‌پور استفاده کرد. در ست اول نمایش تیم‌ملی چندان امیدوار‌کننده نبود و همگان تصور کردند همان سریال باخت‌های ابتدایی مثل سال‌های گذشته ادامه دارد، اما با یک تغییر در ترکیب و ورود پوریا فیاضی به جای معنوی‌نژاد نقشه‌های ایتالیایی به هم ریخت.
فیاضی که یک‌سال خوب را در ترکیب شهرداری ورامین سپری کرده بود، با ورودش به زمین و عملکرد خوبی که داشت، توانست بازی را به سود شاگردان کولاکوویچ برگرداند. با وجود این‌که ایران در ست دوم 6 امتیاز از حریفش عقب افتاده بود، درنهایت به پیروزی نزدیک 25 بر 23 رسید و بازی را به تساوی کشاند.
در ست‌های سوم و چهارم بازی پایاپای پیش رفت و بازیکنانی همچون قائمی، یلی و علی‌اصغر مجرد هم شانس ورود به میدان را پیدا کردند تا با نقشه‌هایی که کولاکوویچ داشت، ایران برخلاف همیشه در امتیازات پایانی موفق عمل کند. نتیجه این اتفاقات پیروزی در ست‌های سوم و چهارم با نتیجه مشابه 25 بر 23 بود تا ایران در هفته اول به میزبانی جیانگمن چین بتواند پیروزی 3 بر یک برابر ایتالیا را جشن بگیرد و به یک طلسم 7 ساله پایان دهد.
حالا با امیدواری کامل و انگیزه بالا، بلندقامتان ایرانی امروز برابر چین و فردا مقابل آلمان قرار می‌گیرند تا شاید انتهای این مسیر یک ماهه صعود به فینال لیگ ملت‌ها برای دومین بار در تاریخ باشد.


تعداد بازدید :  515