شماره ۱۷۰۸ | ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۲ خرداد
صفحه را ببند
این تیم همیشه آماده
داوطلب کرمانی مهارت‌های امدادی را به28 بانوی علاقه‌مند آموزش می‌دهد

در قامت یک بانوی کوهنورد، بسیاری از قلل مرتفع داخلی را فتح کرده و اکنون به‌عنوان نخستین بانوی مربی برف و یخ و سنگ‌نوردی در طبیعت استان کرمان نیز شناخته می‌شود. فرشته امیر تیموری، داوطلب هلال‌احمر کرمانی که همراه با همسرش در پایگاه امداد و نجات کوهستان صاحب‌الزمان(عج) نیز فعالیت می‌کند و در عملیات‌های امداد و نجات نیز کمک حال امدادگران بوده است، علاوه بر برگزاری کلاس‌ها و دوره‌های متعدد آموزش کوهنوردی کار ویژه‌ای برای بانوان کرمانی انجام داده است.
 امیر تیموری محوطه پایگاه کوهستانی صاحب‌الزمان(عج) را به مکانی برای آموزش مهارت‌های امدادی و تمرین دادن 28 بانوی علاقه‌مند به امداد و نجات کوهستان تبدیل کرده است. مدت‌هاست که آخر هفته‌ها و هر زمانی که فرصتی مناسب برای آموزش مهارت‌های امدادی فراهم شود این گروه با انگیزه دور هم جمع می‌شوند تا برای امدادرسانی در مواقع لزوم آماده بوده و در حوادث و بلایای مختلف کنار خانواده‌های آسیب دیده باشند.
 بانوی خوش فکر کرمانی در این‌باره می‌گوید: «حدود 2 سال از تشکیل این گروه می‌گذرد و بانوان علاقه‌مند بسیاری به جمع ما اضافه شده‌اند. در این کلاس‌ها دوره‌های امداد و نجات کوهستان، دوره‌های جاده، آوار، اسکان و... را با هم تمرین می‌کنیم. شاید اکنون در حوزه امداد و نجات کوهستان از توانایی‌های بانوان علاقه‌مند استفاده نمی‌شود اما ما تلاش می‌کنیم با حفظ آمادگی کامل، برای حضور در هر عملیاتی توانایی کافی داشته باشیم.»
 امیر تیموری از حضور اعضای گروه آماده عملیات بانوان کرمان در حوادث مختلف می‌گوید: «علاوه بر برگزاری مانورهای مختلف در محدوده کوهستان صاحب‌الزمان(عج)، بانوان گروه ما در زلزله هجدک کرمان هم حاضر بودند.
 از آنجایی که تمرین‌های لازم را از قبل انجام داده بودیم، بخشی از کار چادر زنی برای اسکان آسیب‌دیدگان، مداوای بیماران و حمایت روانی خانواده‌های زلزله‌زده را برعهده گرفتیم. همچنین می‌خواهیم این آمادگی برای حضور در هر عملیاتی که به کمک ما نیاز باشد حفظ شود. در نتیجه برای بعد از ماه رمضان هم دوره‌های آمادگی جسمانی، آموزش‌های فنی در حوزه کوهستان، نقشه‌خوانی و بقا در شرایط سخت را برای اعضای گروه در نظر گرفته‌ایم.


تعداد بازدید :  546