شماره ۱۷۰۸ | ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۲ خرداد
صفحه را ببند
پرسپولیس و داماش گیلان امشب از ساعت 21 فینال حذفی را برگزار می‌کنند
«گودبای پارتی» در فولاد آره‌نا

شهروند| اگر در 3‌سال گذشته برگزاری فینال جام حذفی در ورزشگاه خرمشهر به خاطر کمبود امکانات و شرایط نامطلوب زمین چمن با اعتراض جامعه فوتبال همراه می‌شد و شاهد فینال‌های خوبی نبودیم؛ این‌بار قضیه فرق می‌کند. باشگاه فولاد با هماهنگی استاندار خوزستان برای میزبانی اعلام آمادگی کرد و حالا امشب بازی حساس پرسپولیس و داماش در ورزشگاه تازه تاسیس،‌ زیبا و استاندارد و فوق‌العاده فولاد آره‌نا برگزار خواهد شد. موعود بنیادی‌فر داور این مسابقه است و همه منتظر هستند ببینند پرسپولیس‌ سال خوب خود را با دبل‌کردن در قهرمانی به پایان می‌رساند یا داماش لیگ دویی یک شگفتی تاریخی را با شکست‌دادن پرسپولیس در فینال رقم خواهد زد.
آرزوهای اولین تیم لیگ دویی
این برای نخستین‌بار در تاریخ فوتبال ایران است که یک تیم از لیگ دو توانسته به فینال جام حذفی برسد. در گذشته البته 3 تیم دسته یکی این اتفاق برایشان رخ داده بود. مثلا بهمن کرج تنها تیم لیگ یکی بوده که با شگفتی به فینال رسیده و درنهایت عنوان قهرمانی را هم از آن خود کرده است. گسترش فولاد تبریز دیگر تیمی بود که از لیگ یک به فینال رسید ولی به پرسپولیس باخت.‌ سال گذشته تیم شگفتی‌ساز خونه به خونه بابل فینالیست شد و مقابل استقلال قرار گرفت و البته قهرمان نشد. حالا اما همه نگاه‌ها به داماش لیگ دویی است که به خاطر نتایج خوبی که در جام حذفی گرفته و لیگ برتری‌ها را حذف کرده، نباید آنها را دست‌کم گرفت.
مشکلات داماش برای رسیدن به فینال
از زمانی که مسابقات لیگ دسته دو به پایان رسید و داماش به خاطر اشتباهات داوری در مسابقه پلی‌آف به نیروی زمینی باخت و شانس صعود به لیگ یک را از دست داد،‌ مدیران این باشگاه تهدید به کناره‌گیری از فینال جام حذفی کردند. با این حال جلسات متعددی با مدیران فدراسیون برگزار کردند و درنهایت در شرایطی قبول کردند در فینال شرکت کنند که تا روز جمعه هم هنوز شایعاتی درباره احتمال حضورنیافتن آنها در فینال وجود داشت. با این وجود داماشی‌ها بودند که برنامه سازمان لیگ برای برگزاری فینال در مشهد را  منتفی کردند. آنها اعتقاد داشتند هواداران پدیده برای سهمیه‌گرفتن نیاز به قهرمانی پرسپولیس دارند و از این تیم حمایت می‌کنند. به همین دلیل سازمان لیگ مجبور شد  به درخواست منطقی آنها ترتیب اثر بدهد و فینال در اهواز برگزار کند. البته داماش مدت‌هاست که از شرایط مسابقه دور است و برنامه‌ریزی سازمان لیگ ضربه بدی به این تیم زده و حق آنها را پایمال کرده است.
پرسپولیس به دنبال ششمین جام حذفی
پرسپولیس امشب این فرصت را دارد که ششمین قهرمانی خود در جام حذفی را به دست بیاورد و یک قدم دیگر به استقلال که با هفت قهرمانی پرافتخار‌ترین تیم این رقابت‌هاست، نزدیک شود. البته که برانکو معمار این پرسپولیس قدرتمند بعد از دو فصل ناکامی در جام حذفی این‌بار تیمش را به فینال رسانده و می‌خواهد ‌سال خوب خود را با دبل‌کردن از قهرمانی به پایان برساند و ششمین جام را از زمان حضورش در این تیم به هواداران هدیه بدهد. آنها در اوج آمادگی قرار دارند و در این مسابقه فقط سروش رفیعی و شجاع خلیل‌زاده را به خاطر محرومیت در اختیار ندارند. حسین ماهینی هم گویا قرار است پس از پایان مصدومیت بالاخره پس از ماه‌ها دوری در فینال برای پرسپولیس برای دقایقی هم که شده، بازی کند. به این ترتیب همه چیز برای کسب یک جام دیگر توسط برانکو و شاگردانش مهیاست. البته سابقه شکست مقابل قشقایی و بدشانسی ‌سال قبل مقابل صنعت نفت آبادان، به خوبی پرسپولیسی‌ها را روشن کرده که نباید داماش شگفتی‌ساز را دست‌کم بگیرد و باختن به این تیم در فینال می‌تواند حتی دستاورد آنها در این فصل و حتی قهرمانی‌شان در لیگ را زیر سوال ببرد!
جای خالی در ویترین افتخارات برانکو
در دوران باشکوه حضور برانکو ایوانکوویچ در پرسپولیس، تنها جای خالی در ویترین افتخارات سرخ‌ها در این دوران طلایی فتح جام در رقابت‌های جام حذفی است که حالا در دسترس آنهاست. تیم برانکو اما برای رسیدن به فینال در اولین بازی خود در جام حذفی با نتیجه یک بر صفر نود ارومیه را شکست داد. سپس با همین نتیجه در رشت مقابل سپیدرود به برتری رسید و به جمع هشت تیم برتر مسابقات راه پیدا کرد. در این مرحله اما با تیم قدرتمند پدیده مشهد در ورزشگاه آزادی بازی کردند و درنهایت با نتیجه 3 بر یک برنده شدند تا یکی از حساس‌‌ترین مسابقات فصل را با سپاهان در نیمه‌نهایی برگزار کنند که همه دیدند این بازی چند روز قبل با چه فجایع و جنجال‌هایی همراه شد و درنهایت تیم برانکو توانست با یک گل حریف را شکست بدهد و فینالیست شود.


تعداد بازدید :  706