شماره ۱۷۰۹ | ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۳ خرداد
صفحه را ببند
قتل ربطی به حوادث گذشته و ارتقای سیاسی شهرستان نداشت
پرونده قاتل کازرونی به دادگاه ارسال شد

شهروند| تحقیقات پرونده قاتل امام‌جمعه کازرون در زمان فوق‌العاده‌ای در دادسرای کازرون انجام و کیفرخواست این پرونده صادر شد. حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدکاظم موسوی به ‌نمایندگی از رئیس قوه قضائیه، در مراسم تشییع پیکر حجت‌الاسلام‌والمسلمین خرسند، امام‌جمعه شهرستان کازرون، حضور یافت. او در حاشیه این مراسم از صدور کیفرخواست متهم پرونده شهادت امام‌جمعه فقید کازرون خبر داد و گفت: «تحقیقات این پرونده در زمان فوق‌العاده‌ای در دادسرای کازرون انجام و امروز کیفرخواست این پرونده صادر شد.» ادامه روند قضائی پرونده نیز در سریع‌ترین زمان ممکن انجام می‌شود. استاد حوزه علمیه شهرستان کازرون گفت: «قاتل حجت‌الاسلام خرسند در یک سالی که در کازرون نبود با گروه‌های ضاله در طالقان ارتباط پیدا کرده بود. پلیس هنوز این انگیزه را تأیید نکرده و در برابر آن سکوت کرده است.
قاتل امام‌جمعه هیچ‌گونه مشکل روحی و روانی و اعتیاد به مواد مخدر نداشته و آن‌چه در این‌باره به او نسبت داده می‌شود، دروغ است. متهم که  دارای همسر و فرزند است ، ادعا می‌کرد که  زندگی گذشته‌اش را تغییر داده و به غیر از اهل‌ بیت(ع) و خدا در راه دیگری نیست؛ به حوزه علمیه می‌آمد و می‌گفت می‌خواهد زندگی سالمی را در پیش گیرد. این فرد با تعریف از علما و روحانیون می‌گفت که ‌ای کاش مردم متوجه می‌شدند روحانیون خوب هستند و همواره این حرف را تکرار می‌کرد و در بین حرف‌هایش مواردی هم می‌گفت که تذکر می‌دادم و او را نصیحت
می‌کردم.»
سهراب‌پور با اشاره به این‌که قاتل اصالتا کازرونی و دارای عقاید انحرافی بوده است، نسبت‌دادن این اقدام قاتل را به حوادث گذشته کازرون و ارتقای سیاسی شهرستان تکذیب کرد.» او افزود:   «یک سال از قاتل خبری نداشتیم و اخیرا که او را دیدم، گفت که قصد فروش خانه و مهاجرت به خارج را دارد.»
استاد حوزه علمیه شهرستان کازرون با اشاره به این‌که قاتل چند روزی با لباس عربی، شال سبز روی سر، نقاب و سوار بر اسب در سطح شهر رفت و آمد داشته است، گفت که  او در روزهای اخیر (شب بیست‌ویکم ماه مبارک رمضان) منبری را در میدان شهدا تعبیه کرده بود و با مراجعه مکرر به امام جمعه کازرون از او می‌خواست تا آن شب را در میدان شهدا سخنرانی کند.


تعداد بازدید :  1191