شماره ۱۷۰۹ | ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۳ خرداد
صفحه را ببند
پنتاگون پوشاندن نام مک‌کین روی ناو آمریکایی را تأیید کرد
کاخ سفید از سیاسی‌کردن ارتش خودداری کند

بعد از دستور کاخ سفید مبنی بر مخفی‌کردن نام جان مک‌کین از روی بدنه یکی از ناوهای آمریکایی مستقر کره‌جنوبی، وزارت دفاع آمریکا از کاخ سفید خواسته از سیاسی‌کردن ارتش آمریکا پرهیز کند. این ناو آمریکا که به افتخار خدمات جان مک‌کین، سناتور فقید آمریکایی به نام او نام‌گذاری شده بود، در سواحل کره‌جنوبی مستقر بود. جان مک‌کین از منتقدان همیشگی دونالد ترامپ بود و بارها با رئیس‌جمهوری آمریکا وارد جدال لفظی شد. ترامپ آن‌قدر از مک‌کین کینه داشت که در مراسم تدفین او نیز حاضر نشد. یکی از مقامات وزارت دفاع نیز اعلام کرده، پارتیک شاناهان، وزیر دفاع موقت دولت ترامپ قصد دارد طی نامه‌ای رسمی به دفتر نظامی کاخ سفید درخصوص دخالت‌های سیاسی کاخ سفید در ارتش آمریکا
هشدار دهد.
شاناهان که به کره‌شمالی سفر کرده بود، ادعاها درباره مخفی‌شدن نام مک‌کین از روی این ناو را تأیید کرده و گفت: «ایمیلی از کاخ سفید به نیروی دریایی آمریکا ارسال شده و در آن از مقامات نیروی دریایی خواسته شده نام مک‌کین را از روی ناو بردارند. این اقدام در آستانه سفر دونالد ترامپ به ژاپن انجام شده است.»
ترامپ که سابقه طولانی مشاجره با مک‌کین را در کارنامه خود دارد، در واکنش به این اقدام گفته است: «یک‌نفر این کار را انجام داده، چون می‌دانسته من از مک‌کین خوشم نمی‌آید. به نظر من نیت آنها از انجام این کار خیر بوده است».
شاناهان اما موضوع را جدی‌تر تلقی کرده و به خبرنگارانی که همراه او به کره‌جنوبی می‌رفتند، گفته است قصد دارد درخصوص این اقدام تحقیقاتی صورت دهد؛ چراکه این اقدام ربطی به نیروی دریایی نداشته است و نیروی دریایی خود در این خصوص دست به اقدام نزده است.


تعداد بازدید :  1192