شماره ۱۷۰۹ | ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۳ خرداد
صفحه را ببند
شوق رمضان در چین

در  ماه مبارک رمضان حال‌وهوای خاصی در زندگی مسلمانان چین مشاهده می‌شود و آنان چه قبل از شروع این ماه و چه در طول ماه مبارک رمضان، آیین‌های خاصی برای خود دارند.
مسلمانان این کشور ضمن برگزاری عبادات و فعالیت‌های مذهبی خود از مسجد به‌عنوان اصلی‌ترین کانون این فعالیت‌ها و گردهمایی‌ها بهره می‌گیرند، ۷۰‌درصد مسلمانان چین در مناطق خودمختار «سین کیانگ»، «گان سو» و «نینگ شیا» در غرب کشور زندگی می‌کنند و ۳۰‌درصد بقیه در دیگر استان‌ها و شهرهای کشور ساکن هستند.
براساس یک رسم قدیمی، مسلمانان چین قبل از فرا رسیدن ماه مبارک رمضان، خود را برای یک ماه عبادت و روزه‌داری آماده می‌کنند که بخشی از این آمادگی مربوط به مسائل اقتصادی است، به این معنی که آنان باید برای خرید مایحتاج این ماه لوازم مورد نیاز خود را از قبل تهیه کنند. براساس یک سنت دیرینه، مسلمانان چینی بهترین خوراکی‌های خود را برای ایام ماه مبارک کنار می‌گذارند و در ویژه‌برنامه‌هایی چون افطار ضمن حضور در کنار یکدیگر در مساجد به صرف غذاهای ویژه این ایام مبارک می‌پردازند.
نان و تخم‌مرغ، آبگوشت چینی، چنجه چینی، نان گرد حاوی پیاز و زیره و برنج که با تخم‌مرغ و سبزیجات تهیه شده، اصلی‌ترین مواد غذایی است که مسلمانان در ایام ماه رمضان در چین مصرف می‌کنند.
همچنین در این ماه ثروتمندان از اموال خود انفاق کرده و فقیران مسلمان را اطعام می‌کنند و در مساجد سفره‌های افطاری با انواع خوراکی‌ها پهن و از روزه‌داران پذیرایی می‌شود.


تعداد بازدید :  322