شماره ۱۷۰۹ | ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۳ خرداد
صفحه را ببند
زنبیل

افزایش قیمت بلیت قطارهای مسافری
مهر| مدیرعامل شرکت راه‌آهن گفت از اول تیرماه هفته‌ای یک قطار مسافری از تهران به شهر آنکارا و یک قطار مسافری از تهران به شهر وان در ترکیه و بالعکس برقرار خواهد شد. سعید رسولی با اشاره به این مطلب ادامه داد: «در سفر اخیر هیأت ایرانی به ترکیه همچنین مقرر شد یک قطار گردشگری در هر هفته از ترکیه به ایران بیاید و از ایران نیز یک قطار گردشگری به ترکیه برود که هنوز نهایی نشده و قرار است وزارت گردشگری ترکیه آن را بررسی و نهایی کند. قیمت بلیت قطار مسافری تهران آنکارا ۴۳یورو و به صورت ترکیبی خواهد بود و مسافران، قطار را در مرز ایران و ترکیه تعویض کرده و پس از رسیدن به ایستگاه دریاچه وان، بقیه مسیر را با شناورهای مسافری طی می‌کنند.» او درباره افزایش قیمت بلیت‌های داخلی هم گفت: «بلیت قطارهای مسافری از ۱۵ خرداد، ۲۲‌درصد افزایش می‌یابد و پیش‌فروش آنها از ۱۳ خرداد آغاز خواهد شد.»

قیمت‌های میلیونی در بازار سرویس بهداشتی
ایسنا|  بررسی بازار سرویس بهداشتی نشان از آن دارد که رشد نرخ ارز بر این بازار بی‌تاثیر نبوده و برای خرید سرویس فرنگی پلاستیکی باید ۱۰۰ تا ۱۵۰‌هزار تومان و برای محصولات ثابت و سرامیکی تولید داخل باید ۷۰۰‌هزار تا ۲‌میلیون تومان هزینه کرد. بررسی‌های میدانی حکایت از آن دارد که در پی افزایش قیمت ارز، قیمت این محصولات بهداشتی نیز روند صعودی قابل توجهی به خود گرفته است. بررسی آمار گمرک نشان از آن دارد که در‌ سال گذشته در قالب تعرفه گمرکی ۶۹۱۰ که ظرفشویی، روشویی، وان حمام، کاسه توالت و سایر ادوات بهداشتی چینی و سرامیک را در خود جای داده، ۲‌میلیون و ۷۰۵‌هزار و ۴۹۶ کیلوگرم از این محصولات به ارزش ریالی ۱۴‌میلیارد و ۷۷۷‌میلیون و ۱۴۳‌هزار و ۲۰۲ تومان و ۳‌میلیون و ۵۵۷‌هزار و ۷۳۷ دلار به کشور وارد شده است.

خدمت‌رسانی رایگان امدادخودروسایپا در محدوده حرم مطهر
شرکت امداد خودرو سایپا به‌مناسبت سی‌امین سالگرد ارتحال امام خمینی (ره) و همچنین تعطيلات عید سعید فطر خدمات ویژه‌ای را از 14 لغایت 17 خرداد ماه به زائران و مسافران ارایه می‌دهد.عباس فخاریان مدیرعملیات شرکت امدادخودروسایپا با اعلام اين خبر گفت: امدادخودرو سایپا همچون سال‌های گذشته ضمن هماهنگی‌ها و همکاری‌های لازم با ستاد بزرگداشت حضرت امام(ره) نسبت به تشکیل تیم‌های بازرسی و نظارت بر عملکرد واحدهای امدادی اطراف حرم مطهر و مسیرهای منتهی اقدام كرده است. به گفته او، خدمت‌رسانی امدادی به‌تمامي محصولات گروه خودروسازی سایپا در محدوده حرم مطهر امام خمینی(ره) در روز چهاردهم خردادماه به‌صورت رایگان خواهد بود.لازم به ذکر است هموطنان گرامی جهت دریافت خدمات امدادی می‌توانند به‌صورت شبانه‌روزی با شماره ۰۹۶۵۵۰ تماس حاصل کنند.


تعداد بازدید :  989