شماره ۱۷۰۹ | ۱۳۹۸ دوشنبه ۱۳ خرداد
صفحه را ببند
در نشست همکاری‌های دو‌جانبه جمعیت هلال‌احمر و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات چه گذشت
ستاره مربعی برای خدمت‌رسانی
رئیس جمعیت هلال‌احمر در نشست مشترک تأکید کرد: ضرورت به‌روز بودن سیستم ارتباطی برای حضور موثر و مفید در بحران‌ها وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات خبر داد:اتصال ۴۳۰ مرکز امداد جمعیت هلال‌احمر در بستر شبکه ملی اطلاعات

شهروند| صبح دیروز دوازدهم خردادماه، سازمان امدادونجات جمعیت هلال‌احمر میزبان جوان‌ترین وزیر کابینه دولت بود. آذری‌جهرمی به سازمان امدادونجات آمده بود تا نویددهنده فاز جدیدی از مشارکت جمعیت هلال‌احمر با وزارت ارتباطات باشد. بهانه اصلی این نشست، رونمایی از سه طرح ارتباطی نوین در حوزه امدادونجات و ارتقای کیفیت خدمت‌رسانی به مردم در بحران‌ها بود که در کنارش یک مانور کوچک از تجهیزات و عملیات‌های سازمان امدادونجات نیز برای وزیرارتباطات به نمایش گذاشته شد. یک مانور چند دقیقه‌ای و فشرده اما کاملا با کیفیت که هم تجهیزاتی مانند خودروهای چند منظوره حرکت در آب و خشکی و آمبولانس‌های مختلف امدادی هلال‌احمر را نشان می‌داد و هم سگ‌های زنده‌یاب آموزش‌دیده و به صف‌شده با مربی‌هایشان را. در گوشه‌ای دیگر از محوطه هم امدادگران تیم واکنش سریع از بالای ساختمان بلند سازمان  امدادونجات، مصدومان فرضی را با طناب و تجهیزات پایین می‌آوردند. مانور چند دقیقه‌ای که تمام شد، نوبت به نشست همکاری‌های دو‌جانبه هلال‌احمر و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات رسید؛ نشستی که اهمیت توسعه سیستم ارتباطی و بهره‌بردن از فناوری‌های نوین در حوزه امدادونجات و خدمات داوطلبانه را نشان می‌دهد.  
صبح دیروز از سه پروژه ارتباطی سامانه نورنتا، سامانه ارتباطی #112* و سیستم‌های ارتباط دیجیتالی در ۱۷ استان کشور با حضور مدیران و مسئولان دو مجموعه رونمایی شد. آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز در پایان این نشست، با پوشیدن لباس هلال‌احمر به عضویت جمعیت هلال‌احمر درآمد و کارت عضویت داوطلبانه خود را دریافت کرد. گفتنی است با فعالیت سامانه نورنتا، ارتباطات پایدار میان مجموعه پایگاه‌ها و مراکز هلال‌احمر در ۴۳۰ نقطه کشور از محروم‌ترین مناطق تا مراکز استان‌ها برقرار و در زمان حوادث و بحران، سرعت و دقت در امدادرسانی با کیفیت بیشتری انجام می‌شود. همچنین با فعالیت سیستم‌های دیجیتالی در ۱۷ استان کشور در صورت وقوع حوادث و بحران، ارتباطات بی‌سیم میان ستاد و مراکز استان‌ها برقرار می‌شود.


تعداد بازدید :  1494