شماره ۱۷۱۰ | ۱۳۹۸ شنبه ۱۸ خرداد
صفحه را ببند
حادثه عجیب در متل قو 11 نفر را مصدوم کرد
سانتافه مشکی، متهم اصلی سقوط پاراگلایدر
هردو مقصر این حادثه متواری هستند

شهروند| سقوط پاراگلایدر در متل قو مازندران، 11 نفر را مصدوم کرد. این حادثه غروب پنجشنبه در نوار ساحلی این منطقه رخ داد. 9 نفر از مصدومان این حادثه به بیمارستان اعزام شده‌اند که حال چند نفر از آنها که در بین‌شان چند کودک هم وجود دارد، وخیم است. به گفته شاهدان عینی علت این حادثه توقف یک سانتافه مشکی در محل فرود این پاراگلایدر بوده که بعد از وقوع این حادثه بلافاصله از محل متواری شده است. سرنشین پاراگلایدر هم که به طرز عجیبی از این حادثه جان سالم به در برده؛ پا به فرار گذاشته و هنوز هیچ ردی از او به دست نیامده است.
ساعت حوالی 8 شب پنجشنبه بود که پاراگلایدر در ساحل متل‌قو سقوط کرد. به گفته مجتبی خالدی، سخنگوی اورژانس کشور به دنبال وقوع این حادثه پنج دستگاه آمبولانس به محل اعزام شدند: «با حضور عوامل اورژانس در محل مشاهده شد که یک پاراگلایدر در میان جمعیت سقوط کرده و این حادثه موجب مصدوم شدن ١١ نفر شده است. آن‌طور که مسئولان اورژانس اعلام کردند دونفر از مصدومان به صورت سرپایی مداوا شدند، اما پنج نفر از مصدومان این حادثه پس از انجام عملیات پیش‌بیمارستانی به بیمارستان طالقانی چالوس و چهار نفر به بیمارستان شهید رجایی تنکابن انتقال پیدا کردند.
اما این حادثه عجیب در نزدیکی یکی از رستوران‌های معروف و زنجیره‌ای متل قو رخ داد. بخش  ساحل رستوران ارکیده جایی که این پاراگلایدر پس از منحرف شدن از محل فرود با مردم و مسافران حاضر در ساحل دریا برخورد کرد. یاشار یکی از کارکنان این رستوران که از نزدیک شاهد وقوع این حادثه بوده است، به «شهروند» می‌گوید: «ما داشتیم برای سرچراغی آماده می‌شدیم، هوا هنوز تاریک نشده بود که پاراگلایدر وسط جمعیت به زمین خورد، خیلی‌ها مصدوم شدند، چند تا بچه هم بین آنها بودند، بیچاره‌ها همه هم مسافر بودند. بعد هم آمبولانس آنها را با خودش برد.» مونا یکی دیگر از شاهدان هم درباره علت این حادثه به «شهروند» توضیح داد: «مقصر اصلی این حادثه یک سانتافه مشکی بود که در محل فرود پاراگلایدر پارک کرده بود. من خودم دیدم که چندبار از او خواستند ماشینش را جابه‌جا کند، اما او زیر بار نرفت. بعد هم پاراگلایدر برای فرود مجبور شد مسیرش را تغییر دهد و بین مسافران و مردم عادی به زمین خورد.» این دختر جوان در ادامه گفت: «پس از این حادثه راننده سانتافه مشکی که پلاک تهران بود، از محل متواری شد، معلوم بود که مسافر است. سرنشین پاراگلایدر هم به طرز عجیبی مصدوم نشد و در همان شلوغی‌ها ناپدید شد. البته پلیس پس از چند ساعت ماشین و پاراگلایدرش را توقیف کرد. الان هم دنبال او هستند.»


تعداد بازدید :  347