شماره ۱۷۱۰ | ۱۳۹۸ شنبه ۱۸ خرداد
صفحه را ببند
عددخبر

28 درصد کاهش صادرات رب گوجه‌فرنگی

در فروردین ماه ‌سال‌جاری صادرات رب گوجه‌فرنگی تا ۲۸‌درصد نسبت به همین ماه در‌ سال گذشته کاهش داشته است. جدیدترین آمار تجارت خارجی مربوط به فروردین ماه امسال نشان می‌دهد که صادرات رب گوجه‌فرنگی به حدود 4‌میلیون و ۲۱۸‌هزار کیلوگرم رسیده که ارزش آن حدود 5میلیون دلار بوده است. این درحالی است که بررسی روند صادرات رب گوجه‌فرنگی در فروردین ماه‌ سال گذشته نشان می‌دهد در این مدت حدود 5‌میلیون و ۸۸۹‌هزار کیلوگرم با ارزش 8‌میلیون و ۴۵۸‌هزار دلار صادرات انجام شده است.

48 درصد پروازهای تابان با تاخیر انجام شد

بر اساس آمار سازمان هواپیمایی کشوری هواپیمایی ایرتور و تابان در صدر فهرست بیشترین تاخیرات پروازی فروردین ماه امسال قرار گرفته‌اند. ضمن این‌که تعداد پروازها در مقایسه با فروردین‌ سال گذشته ۱۱.۱‌درصد کاهش یافته است. در بین ایرلاین‌ها، هواپیمایی تابان با 48‌درصد و ایران ایران‌تور با 46‌درصد در صدر فهرست بیشترین تاخیرات پروازی قرار دارند. هواپیمایی سپهران با 114 پرواز و 43‌درصد پرواز تاخیردار و کاسپین نیز با 316پرواز و 38‌درصد پرواز تاخیردار در رتبه‌های سوم و چهارم بیشترین پرواز تاخیردار قرار گرفته‌اند. کمترین میزان تاخیر پروازی نیز مربوط به هواپیمایی معراج و پویا به ترتیب با 10 و 9‌درصد است.

2 برابری خانه‌های خالی تهران نسبت به میانگین جهان

بر اساس سرشماری نفوس و مسکن ‌سال ۹۵ در استان تهران ۳‌میلیون و ۸۹۰‌هزار واحد مسکونی وجود دارد که ۴۹۰‌هزار واحد معادل ۱۳‌درصد از این تعداد خالی است و با توجه به رکود ساخت‌وساز احتمالا تعدادی از واحد‌های خالی دارای سکنه شده است. با این حال، آمار خانه‌های خالی تهران بیش از دو برابر استاندارد جهانی است. به گزارش ایسنا، مطابق استاندارد جهانی، نسبت خانه‌های خالی بین ۴ تا ۶‌درصد کل واحد‌های یک شهر یا کشور است.


تعداد بازدید :  401