شماره ۱۷۱۱ | ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۹ خرداد
صفحه را ببند
#محاله_یادم_بره

وحید میرزایی طنزنویس

خوشبختانه در هفته‌ای که گذشت ملت ایران تمام غم‌های ناشی از گرانی و تورم و مشکلات اقتصادی را به بوته فراموشی سپرده و توشه سفر برگرفته و سرِ وسیله نقلیه خود را به سمت شمال کشور کج کردند. درواقع روزهای تعطیل تمام اتفاقات هفته‌های اخیر را شست و با خود برد. باید دید آیندگان در مورد این نحوه مواجهه ما با مسائل چه خواهند نوشت. در این‌جا تقویم تاریخ در سال‌های آینده را در این مورد پیش‌بینی می‌کنیم:  
  500‌سال پیش در چنین روزی تمام مردم کشور با هر وسیله‌ای که شده خود را به شمال کشور رساندند، طوری که شمال کشور سنگین شد. محققان زمین‌شناسی هشدار دادند به دلیل سنگین‌شدن شمال کشور به خاطر حضور مردم، فرونشست‌های عظیمی در آینده رخ خواهد داد. لازم به توضیح است همین محققان نیز در آن روز‌ها در شمال کشور بودند.
  پلیس راهور به دلیل ترافیک سنگین در محورهای منتهی به شمال کشور، محدودیت‌های ترافیکی جدیدی اعمال کرد، به نحوی که تمام محورها را یک‌طرفه و به سمت شمال اعلام کرد. گزارشات باقیمانده از آن روزها حاکی از آن است که واقعا تعدادی از مردم قصد بازگشت از شمال کشو را داشتند، اما به دلیل یک‌طرفه بودن قادر به بازگشت نبودند. یکی از فرماندهان پلیس راهور دلیل این تصمیم را حال‌وهول اجباری عنوان کرد.
  جوانی 26 ساله در مسیر سفر به شمال به دلیل شکستگی و پارگی فک و خونریزی شدید جان خود را از دست داد. تحقیقات در مورد علت مرگ وی همچنان ادامه دارد، اما به گفته یکی از شاهدان عینی ماجرا، دلیل مرگ وی خوردن جوجه کباب با سیخ عنوان شد. این جوان که قصد داشت رکورد خوردن جوجه زعفرانی در شمال را به نام خود ثبت کند، در یک دقیقه 69 سیخ جوجه را به نیش کشید که متاسفانه با یک خطای محاسباتی، یکی از کت و بال‌ها را همراه با سیخ داخل دهان برد که همین امر منجر به مرگ دلخراش وی شد.
  پیر مردی 96 ساله در یکی از ویلاهای چابکسر به طرز غمباری جان باخت. وی که با وجود بی‌میلی و اصرار خانواده‌اش درحالی‌که روزهای پایانی عمر خود را می‌گذراند، به شمال کشور آمده بود، دچار سکته قلبی شده و جان باخت. طبق گفته خانواده‌اش، وی به دلیل عصبانیت ناشی از رعایت نکردن نوبت کشیدن قلیان، ناگهان دچار سکته قلبی شده و جان به جان آفرین تسلیم کرد.
  زنی باردار که در هفته‌های آخر بارداری به سر می‌برد، در جاده چالوس فارغ شد. وی با وجود تاکید دکتر خود مبنی بر مراقبت شدید و عدم تحرک زیاد، نتوانست بر هوای نفس خود فائق آید و درنهایت تصمیم گرفت همراه با خانواده به سفر بروند که در ترافیک جاده چالوس فارغ شد.
  در جاده منتهی به رامسر یک زوج جوان برای حمایت از مسئولان کشور، مراسم ازدواج خود را در جاده برگزار کردند. فرماندار وقت نوشهر این حرکت را نشانه روحیه حمایت مردم از مسئولان عنوان کرد و دستور داد یک وعده میرزا قاسمی برای تقدیر از این حرکت زوج جوان به آنان هدیه دهند.
  سال‌ها پیش در چنین روزی مردم واقعا  می‌زیستند. جدی.


تعداد بازدید :  539