شماره ۱۷۱۱ | ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۹ خرداد
صفحه را ببند
زنبیل

 50‌درصد سهم بازار خودرو به سایپا رسید
شهروند| گروه خودروسازی سایپا در دوماه نخست امسال، 50.1‌درصد از سهم بازار خودروی کشور را به خود اختصاص داد. این گروه در دوماهه نخست‌ سال جاری، تعداد 63‌هزار و 649 دستگاه خودرو تولید کرد و با تسریع در عرضه محصول به بازار موفق شد 50.1‌درصد سهم بازار خودرو را به ‌خود اختصاص دهد تا عملا به خودروساز نخست کشور تبدیل شود.گروه خودروسازی سایپا در اردیبهشت‌ماه امسال نیز موفق شده بود بیش از 42‌هزار دستگاه خودرو تولید و عنوان خودروساز اول کشور را از آن خود کند.استراتژی افزایش تولید خودرو از ابتدای امسال در گروه خودروسازی سایپا در دستور کار قرار گرفته و این مجموعه قصد دارد تا پایان‌ سال جاری میزان تولید را با وجود محدودیت‌ها و موانع فراروی تولید، افزایش دهد.

رمضان گرانی مرغ را به تأخیر انداخت
ایلنا| عضو هیأت‌مدیره کانون سراسری مرغداران گوشتی ایران گفت: « افزایش قیمت مرغ برای مصرف‌کننده که قرار بود در جلسه روز دوشنبه‌ هفته گذشته ستاد تنظیم بازار به تصویب برسد، به دلیل برخی ملاحظات ازجمله ماه رمضان به تأخیر افتاد، اما به ‌زودی نرخ جدید اعمال می‌شود.» برومند چهارآیین با بیان این‌که تصمیم برای افزایش قیمت مرغ از یک‌ماه پیش گرفته شده است، گفت: «قرار بر این بود در جلسه روز دوشنبه هفته گذشته ستاد تنظیم بازار، قیمت جدید مصوب شود، اما این تصمیم تا پایان ماه رمضان به تأخیر افتاد. موکول‌شدن افزایش قیمت مرغ به بعد از ماه رمضان به دلیل کاهش فشار اقتصادی بر مردم در این ماه بود، اما با توجه به زیان انباشته مرغداران برای حفظ تولید چاره‌ای جز افزایش قیمت نیست.» به گفته چهارآیین، تعیین تکلیف افزایش قیمت مرغ در هفته پیش‌رو خواهد بود و قیمت مرغ برای مصرف‌کننده از 11‌هزار و 500 تومان به 12‌هزار و 960 تومان افزایش می‌یابد.

مردم خودرو نخرند
ایسنا| رئیس انجمن صنایع همگن قطعه‌سازی گفت: «با تکمیل و عرضه خودروهای ناقص موجود در دو کارخانه بزرگ خودروسازی قیمت‌های غیرواقعی فعلی در بازار خودرو شکسته خواهد شد.» محمدرضا نجفی‌منش در این‌باره گفت: «وقتی شورای رقابت در قیمت‌گذاری خودروها ورود کرده و قیمت‌های غیرواقعی برای خودروها تعیین کرد که به دنبال آن ضرر و زیان نزدیک به ۲۰‌هزار‌میلیارد تومانی به صنعت خودرو وارد شد و توان شرکت‌های خودروساز را در پرداخت بدهی‌ها به قطعه‌سازان از بین برد. با توجه به حجم عظیمی از نقدینگی که وجود داشت و تبلیغاتی که در این زمینه صورت گرفت، بسیاری از مردم و بیشتر دلالان به این بازار هجوم آوردند و این زمینه ایجاد شد که دلالان و واسطه‌ها بتوانند قیمت خودروها را غیرواقعی بالا ببرند و  در این شرایط حفظ ارزش دارایی‌های خود را در بازار خودرو جست‌وجو نکنند.»

کم‌فروشی نان ادامه دارد
ایسنا| کم‌فروشی و گرانفروشی برخی واحدهای نانوایی به بهانه‌هایی همچون افزودن کنجد، سبوس و سبزی همچنان ادامه دارد. بعد از افزایش‌ نیافتن قیمت نان، نانوایی‌ها هر چند وقت یک‌بار به بهانه استفاده از افزودنی‌هایی همچون کنجد، سبوس و سبزی، نان‌های سفارشی خود را گران‌تر می‌فروشند. علاوه بر آن، هرچند وقت یک‌بار به بهانه‌ای وزن چانه و کیفیت خمیر و پخت نان کاهش یابد، به‌گونه‌ای که در یک‌سال اخیر شاهد بودیم که به صورت هماهنگ از سوی برخی واحدهای نانوایی، کیفیت پخت نان و وزن چانه آن آب رفته است. برخی از نانوایی‌ها در چند‌سال اخیر به روش‌های خاصی روی آورده‌اند. از این روش‌ها می‌توان به کاهش وزن چانه، کاهش کیفیت خمیر نان، اجبار مشتری به خرید نان‌های سفارشی و عرضه نان تنها به روش سفارشی اشاره کرد و نظارتی روی کار آنها انجام نمی‌شود.


تعداد بازدید :  569