شماره ۱۷۱۱ | ۱۳۹۸ يکشنبه ۱۹ خرداد
صفحه را ببند
نماینده دادستان در آخرین جلسه دفاعیات سید‌هادی رضوی از ارتباط او با یکی از کارکنان دادسرا پرده برداشت
تولید شهرزاد، فروش گوشت و تهاتر سس بهروز!

ششمین جلسه علنی رسیدگی به اتهامات ‌هادی رضوی و دیگر متهمان بانک سرمایه به ریاست قاضی مسعودی‌مقام صبح روز گذشته برگزار شد و آخرین دفاعیات متهمان، سید‌هادی رضوی و احسان دلاویز اخذ شد. مثل جلسات قبلی، در این دادگاه هم صحبت‌هایی مطرح شد که در ادامه بخش‌هایی از آن را می‌خوانید:  
متهم (سید‌هادی رضوی):  
  گفتند پول معلم‌ها را خورده‌ای، قابل توجه آقایانی که می‌گویند اموال حیف و میل شده؛ از ۸۰‌میلیارد تومان، ۲۲‌میلیارد تومان پرداخت شده است. درباره پول معلمان اگر صندوق غارت شده چطور پول فرهنگیان بازنشسته را پرداخته کرده‌اید. این چه غارتی است که از سویی سرمایه‌گذاری بزرگ برای آینده می‌کنند؟
  آقای قهرمانی (دادستان) در جلسات قبل عنوان کردند که بنده با پول معلمان پورشه و مازراتی خریده‌ام، این درحالی است که از‌ سال ۸۴، ماشینم BMW سری هفت بوده است و در ‌سال ۹۰ پورشه داشتم که اسناد آن موجود است. آپارتمان‌های الهیه در رهن خود بانک سرمایه بوده است و از ۷۸‌هزار متر زمین، ۷۸۰ متر مشاع آن برای بنده است. من ملک را در وثیقه بانک گذاشتم و فرار نکردم، سایر متهمان نداده‌اند و بعضا رفته‌اند.
  می‌گویید در سریال شهرزاد پولشویی شده است. بنده از آقای امامی ۸.۵‌میلیارد تومان طلب دارم. آقای امامی از این موضوع سر باز زده است و این پول را نداده است. نماینده دادستان بیان کرد که می‌خواستند سس بهروز بدهند و نشده است، در این رابطه باید بگویم آقای فرزان از آقای فروتن کارخانه‌ای به مبلغ ۲۵۰‌میلیارد تومان خریدند و می‌خواستند به من بفروشند، لذا اصلا تهاتر نبوده است و من رشوه و پولی ندادم که بخواهم در موردش مؤاخذه شوم.
  مفهوم پول کثیف که می‌گویند به سینما آمده، در این رابطه صحیح نیست. قرارداد شهرزاد برای ‌سال ۹۱ بوده است. آقای قادری یک پادو برای امامی بوده است. بنده ۸۰‌میلیارد تومان منهای ۲۲‌میلیارد تومان تسهیلات گرفته‌ام که ۸‌میلیارد آن را بابت شهرزاد داده‌ام.
  در مورد سفر‌های اروپایی خارج از کشور که نماینده دادستان به آن اشاره کردند باید بگویم من از بچگی سفر می‌رفتم. این‌که می‌گویید با یک شخص بوده است، من در این‌جا خواهش می‌کنم آن فرد متأهل است و بچه دارد و زن و بچه من در آن سفر بودند.
  آقای علیمحمدی (سرپرست وصول مطالبات بانک سرمایه) در دادگاه می‌گوید بنده به سیاسی‌کاری اشاره کرده‌ام. آقای قاضی، تنها کسی که مصاحبه می‌کند و هیچ اسمی از انتصابات به من نمی‌گوید شخص شما هستید. صداوسیما و رسانه‌ها می‌گویند داماد فلانی.
قهرمانی (نماینده دادستان):   
  شما با مصاحبه حرف‌های‌تان را ارایه می‌دهید و چیزی پوشیده نمی‌ماند. با یک سایتی مصاحبه کرده‌اید و گفته‌اید که با نماینده دادستان دو، سه‌ سال است که خصومت شخصی دارید. حال سوال اینجاست که من سه‌سال پیش شما را کجا می‌شناسم؟! ما فناوری قوه را وارد کار کردیم و براساس پرینت و شماره عکس متوجه شدیم رضوی با یکی از کارکنان دادسرا ارتباط نزدیک برقرار کرده و آن کارمند که CMS بازپرس پرونده را داشته، اواخر ساعت اداری و حدود ساعت ۴ بعداز ظهر، پرینتی از دستور بازپرسی گرفته و در اختیار رضوی قرار داده است. آقای رضوی از ارتباطات سیراب هستند.
  آقای‌ هادی رضوی خیانت شما فقط به سپرده‌گذاران بانک سرمایه نیست. اقدام مجرمانه شما به تک‌تک مردم آسیب زده است. ۴۸‌درصد سرمایه‌گذاران معلمان هستند. درواقع بسیاری از سرمایه‌گذاران بانک سرمایه معلمان هستند.
  شما ادعا کرده‌اید کار بازرگانی می‌کنید. ما براساس ردیابی و فاکتور‌ها می‌گوییم بخشی را به صرافی، بخشی را در ملک و بخشی را به حساب منشی خود واریز کردید و فاکتور‌های ارایه شده توسط شما وجود خارجی ندارند. شما یک مورد کار بازرگانی نکرده‌اید و کارشناس اعتباری اهلیت شما را زیر سوال برده است.
  چرا شرکت پشتیبانی امور دام، کالای اساسی کشور را به شما با چک داده است؟ عمدتا پیش‌پرداخت است، اما بدون هیچ پرداختی. آقای رضوی ۲۷ و نیم‌میلیارد تومان گوشت می‌گیرد و در بازار می‌فروشد. گوشت کالای اساسی است و کالای مهم را نباید به دست هر کسی بدهند. این کالای سریع‌الفساد به یک جوان بی‌تجربه و بی‌پول داده شده است. متهم رضوی گوشت را می‌گیرد و می‌فروشد، اما پول آن را نمی‌دهد. چک را پاس نمی‌کند که ما توقیف کردیم تا ابهامات برطرف شود.


تعداد بازدید :  559