شماره ۱۷۱۲ | ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۰ خرداد
صفحه را ببند
زنبیل

کم‌فروشی اینترنت جبران می‌شود
ایسنا| کم‌فروشی اینترنت از طرف شرکت‌ها و اپراتورها یکی از اعتراض‌های همیشگی مشترکان است. در همین راستا، سازمان تنظیم مقررات ارتباطات با اشاره به این‌که پس از اعلام رگولاتوری بیشتر این شرکت‌ها ضمن اعتراض به موضوع، مستندات زیادی مبنی بر عدم کم‌فروشی به سازمان ارایه کرده‌اند، اعلام کرده است که رگولاتوری نیز این مستندات را بررسی کرده و در برخی موارد اندازه‌گیری مجدد انجام
داده است که نتایج نهایی اندازه‌گیری‌های جدید نیز در هفته جاری اطلاع‌رسانی می‌شود. بر این اساس، رگولاتوری تأکید کرده که بر اجرای الزامات به‌طور دقیق نظارت می‌کند و اپراتورها نیز برای جلب رضایت مشترکان و حفظ حقوق آنها اقدامات لازم را انجام می‌دهند. مشترکان نیز در صورت مشاهده مغایرت، می‌توانند در تماس با سامانه ثبت و پاسخگویی به شکایات ۱۹۵ یا مراجعه به سایت https:  //۱۹۵.cra.ir شکایت خود را در این زمینه ثبت کنند.

عقب‌نشینی دوباره دلار
ایرنا| نرخ دلار روز گذشته پس از مدت‌ها مقاومت وارد کانال ۱۲‌هزار تومانی شد، به‌طوری که هر دلار در صرافی‌های بانکی به بهای ۱۲‌هزار و ۹۰۰ تومان به فروش رسید. صرافی‌های بانکی، صبح دیروز هر دلار را به بهای ۱۲‌هزار و ۸۰۰ تومان خریدند و به نرخ ۱۲‌هزار و ۹۰۰‌ تومان به فروش رساندند. میانگین بهای هر یورو در روز کاری گذشته در سامانه سنا ۱۴‌هزار و ۹۸۲ تومان و هر دلار ۱۲‌هزار و ۲۰۰ تومان بود. همچنین حواله فروش در سامانه نیما برای هر یورو ۱۲‌هزار و ۳۹۱ تومان و دلار ۱۰‌هزار و ۸۱۵ تومان تعیین قیمت شد.

کمبود عرضه، دلیل گرانی سیب‌زمینی
مهر| رئیس اتحادیه بارفروشان با بیان این‌که تا زمان عرضه سیب‌زمینی همدان و اصفهان به بازار، نرخ این محصول در حدود فعلی باقی می‌ماند، گفت: «حدود یک ماه دیگر، قیمت این کالا متعادل خواهد شد.»‌ حسن صابری درباره دلایل افزایش قیمت سیب‌زمینی در بازار گفت: «در حال حاضر، محصول سیب‌زمینی گرگان، کرمانشاه و دزفول به بازار عرضه می‌شود، ولی متاسفانه کافی نیست. این مسأله در کنار صادرات، باعث شده عرضه نسبت به تقاضا کمتر باشد و تا زمانی که محصول اصفهان و همدان وارد بازار شود، قیمت‌ها در همین حدود باقی می‌ماند. حدود یک ماه دیگر، با ورود سیب‌زمینی مناطق مذکور به بازار، قیمت این محصول متعادل می‌شود. در حال حاضر، نرخ هر کیلوگرم سیب‌زمینی در میدان مرکزی میوه و تره‌بار، بین ۴ تا ۶ هزار تومان است و این محصول گران‌تر نخواهد شد.»


تعداد بازدید :  482