شماره ۱۷۱۲ | ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۰ خرداد
صفحه را ببند
مدیرعامل پرسپولیس از دلار به ریال رسید
بازی با اعداد برای توجیه جدایی برانکو!

شهروند| روز گذشته نشست خبری ایرج عرب، مدیرعامل پرسپولیس در شرایطی برگزار شد که مسائل مالی و البته آینده برانکو موضوع اصلی بحث خبرنگاران با تصمیم گیرنده اصلی باشگاه سرخ پایتخت بود.
2‌میلیون دلار چگونه خرج شد؟
یکی از ابهام‌های اصلی در ماه‌های اخیر پیرامون باشگاه پرسپولیس چگونگی خرج‌شدن 2‌میلیون دلار پاداش AFC بابت فینالیست‌شدن این تیم در لیگ قهرمانان بوده؛ موضوعی که دیروز عرب سعی کرد به آن پاسخ بدهد. به گفته مدیرعامل سرخپوشان، 100‌هزار دلار برای خیریه، 180‌هزار دلار برای برگزاری مسابقات و 75‌هزار دلار هم برای جریمه توسط AFC از این پول کسر شده است. طبق اعلام مدیرعامل پرسپولیس، با توجه به قیمت وقت ارز مبلغ باقیمانده 19‌میلیارد تومان بوده که 8‌میلیارد آن بابت پاداش به بازیکنان و مربیان پرداخت شده و 7‌میلیارد هم قسط قرارداد بازیکنان بوده است. 1.5‌میلیارد بابت بدهی مالیاتی مربیان و بازیکنان، یک‌میلیارد بابت هزینه‌های جاری باشگاه و 175‌هزار یورو نیز بابت فسخ قرارداد منشا پرداخت شده است. با این‌که اعلام برخی پرداختی‌ها مثل 8‌میلیارد پاداش به بازیکنان و مربیان و 1.5‌میلیارد بدهی مالیاتی عجیب به نظر می‌رسد، اما به ‌هرحال پرسپولیس خیلی زود پاداش 2‌میلیون دلاری را خرج کرده است.
برانکو، مربی 5/1 میلیون یورویی!
یکی از اعداد شگفت‌انگیزی که دیروز ایرج عرب اعلام کرد، میزان قرارداد برانکو بود. طبق گفته او، قرارداد برانکو با تمام آپشن‌هایش 1.5‌میلیون است! این مبلغ که با اعلام قبلی مدیران پرسپولیس فاصله زیادی دارد، به گفته عرب با قیمت فعلی ارز 24‌میلیارد تومان آب می‌خورد. البته با همین قیمت دیروز ارز 1.5‌میلیون یورو حدود 22‌میلیارد محاسبه می‌شود؛ اگرچه باشگاه پرسپولیس می‌تواند از ارز نیمایی و یوروی حدود 10‌هزار تومان استفاده کند که مبلغ ریالی قرارداد برانکو را خیلی بیش از این کاهش می‌دهد. مدیرعامل پرسپولیس اعلام کرده از قرارداد فصل اخیر برانکو یک‌میلیون یورو باقی مانده که بار سنگینی روی دوش باشگاه است؛ البته به نظر می‌رسد عرب تا حدودی در اعلام ارقام و تبدیل نرخ ارز به ریال در نشست دیروز خود اغراق کرده تا از سنگینی کار خود برای درآمدزایی و پرداخت هزینه مربیان خارجی بگوید. برخی از این صحبت‌ها این برداشت را داشتند که شاید عرب نمی‌خواهد با برانکو ادامه کار بدهد و به همین دلیل بهانه‌های مالی را مطرح کرده است.


تعداد بازدید :  183