شماره ۱۷۱۲ | ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۰ خرداد
صفحه را ببند
گام بلند والیبال برای صعود به فینال در شرق آسیا
ما ایرانیم حریف می‌طلبیم

شهروند| اگر در اواخر ست چهارم بازی با برزیل یک امتیاز با دستان والیبالیست‌های ایرانی ثبت می‌شد، حالا می‌توانستیم خیلی بیشتر از اقتدار تیم کولاکوویچ بنویسیم. با این حال ثبت 5برد از 6 بازی در پایان دو هفته نخست لیگ ملت‌ها و تنها یک باخت میلیمتری برابر برزیل، کارنامه پرباری را برای بلندقامتان ایرانی در آستانه بازگشت به تهران رقم زد.
تیم ملی والیبال ایران با شکست آرژانتین بار دیگر روحیه خود را بعد از باخت مقابل برزیل به دست آورد و دیروز یک بازی روان را برابر ژاپن به نمایش گذاشت. با این‌که امیر غفور، محمدجواد معنوی‌نژاد و سیدمحمد موسوی به دلیل مصدومیت در بازی با سامورایی‌ها غایب بودند، اما نفرات جایگزین و جوان‌تر توانستند نمایش خوبی از خود نشان دهند. پوریا یلی به جای غفور در پست پشت خط‌زن و علی‌اصغر مجرد به جای موسوی در پست سرعتی‌زن از ابتدا وارد زمین شدند و درنهایت با اقتدار کامل ایران 3 بر صفر میزبان خود را برابر تماشاگران ژاپنی شکست داد.
بلندقامتان ایرانی درحالی به کار خود در توکیو پایان دادند که حالا در پایان هفته دوم لیگ ملت‌های 2019 در رده دوم جدول بعد از برزیل قرار دارند. شاگردان کولاکوویچ حالا دو هفته میزبانی از حریفان قدرتمند خود را در ارومیه و اردبیل پیش‌رو خواهند داشت؛ 6 مسابقه‌ای که امیدواری زیادی برای ثبت رکورد صددرصد پیروزی در آنها وجود دارد. با توجه به حمایت پرشور تماشاگران ایرانی معمولا در سال‌های اخیر، والیبالیست‌ها توانستند اکثر امتیازات خانگی را کسب کنند و این بار هم چنین انتظاری از تیم آماده کولاکوویچ می‌رود.
شاید کسب 5 برد از 6 بازی خانگی پیش‌رو بتواند تا حدودی صعود شاگردان کولاکوویچ به مرحله نهایی را قطعی کند؛ درحالی‌که یک هفته دیگر هم به میزبانی بلغارستان باقی می‌ماند و بازهم فرصت برای قرار گرفتن در جمع 5 تیم برتر جدول لیگ ملت‌های 2019 وجود خواهد داشت.


تعداد بازدید :  210