شماره ۱۷۱۵ | ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۳ خرداد
صفحه را ببند
وداع تلخ با محمدرضا حافظی خیّر مدرسه‌ساز کشور
خداحافظ «دکترحافظی»

محمدرضا حافظی، خیّر مدرسه‌ساز کشور و رئیس جامعه خیّرین مدرسه‌ساز درگذشت. خبر تلخی که روز سه‌شنبه منتشر شد. حافظی متولد‌ سال ۱۳۰۹ در بروجرد است و در ۸۹سالگی به خانه ابدی رهسپار شد؛‌ سال گذشته هم مدرسه‌ ابتدایی به نام وی در بروجرد راه‌اندازی شد. این موسپید مدرسه‌سازی عامل گام‌برداشتن در این مسیر را فوت پسرجوانش عنوان می‌کرد و بعد از  دست‌دادن وی، مدرسه‌ای هم به نام «امیرحافظی» ساخته و دراختیار دانش‌آموزان قرار داد.
وی متولد 1309 بود و مدرک دکترای مدیریت خود را از دانشگاه نیوپرت کالیفرنیا آمریکا دریافت کرد. او را می‌توان از پیشگامان و خیّرین در عرصه مدرسه‌سازی به شمار آورد که زندگی و سرمایه خود را سال‌ها در این عرصه به کار برد و در عرصه اجرایی نیز وارد این میدان شد و جمع کثیری از خیّرین مدرسه‌ساز را شناسایی و به این سمت و سو هدایت کرد. از او مدارس زیادی به یادگار مانده است. وی از‌ سال ۱۳۷۸ به ریاست جامعه خیّرین مدرسه‌ساز کشور انتخاب شد و تا پایان عمر پربهایش در این سمت باقی ماند.
حافظی که چندماهی در بیمارستان بستری بود، همواره به کار مقدس مدرسه‌سازی توجه داشت. روز دوشنبه  مراسم نکوداشت وی با نام «مهر خوبان» در باغ موزه هنر ایرانی برگزار و اعلام شد وی به دلیل کسالت در بیمارستان بستری است. مراسم وداع با دکتر محمدرضا حافظی، رئیس فقید جامعه خیّرین مدرسه‌ساز کشور و اقامه نماز بر پیکر پاک آن مرحوم، به امامت آیت‌الله امامی‌کاشانی روز پنجشنبه 23/3/98 ساعت 8:30 صبح در مدرسه عالی شهیدمطهری(سپهسالار) واقع در میدان بهارستان برگزار می‌گردد. از روز گذشته پیام‌های تسلیت مدیران و مسئولان زیادی برای درگذشت وی اعلام شد که می‌توان به پیام تسلیت اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، سیدمحمد بطحائی وزیر سابق آموزش‌وپرورش، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه و استاندار و نماینده ولی‌فقیه در استان لرستان و سیدجواد حسینی سرپرست وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد.
رئیس سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر نیز در پیامی درگذشت دکتر محمدرضا حافظی، رئیس هیأت‌مدیره جامعه خیّرین مدرسه‌ساز و داوطلب جمعیت هلال‌احمر را تسلیت گفت.
به گزارش روابط عمومی سازمان داوطلبان جمعیت هلال‌احمر در متن پیام محمد نصیری آمده است:  
«دولت جاوید یافت/ هرکه نکونام زیست
خبر درگذشت نیک‌مرد مدرسه‌ساز زنده‌یاد دکترمحمدرضا حافظی موجب تأثر و تألم گردید. نام وی بی‌تردید با نیکی و خیرخواهی، گره خورده و در ذهن و یاد مردم تا همیشه جادوان خواهد بود. وی تا آخرین لحظات حیات دنیوی دغدغه تحصیل دانش‌آموزان را در سر می‌پروراند. مرحوم حافظی روز بیست‌ویکم خردادماه به دیار باقی شتافت. جایی که اثرات اخروی باقیات و صالحات او پیشتر بدان‌جا شتافته‌اند. با قلبی آکنده از غم و اندوه فقدان درگذشت این الگو و اسوه عملی کار نیک مدرسه‌سازی را به خانواده آن مرحوم، جامعه خیّرین مدرسه‌ساز و عموم فرهنگیان و دانش‌آموزان تسلیت عرض نموده، از درگاه ایزد متعال برای آن فقید سعید رحمت واسعه الهی و برای بازماندگان صبر جمیل مسألت می‌نمایم.»


تعداد بازدید :  239