شماره ۱۷۱۵ | ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۳ خرداد
صفحه را ببند
زنبیل

تکلیف قیمت بلیت اتوبوس هواپیما و قطار روشن شد
ایسنا| با افزایش قیمت بلیت اتوبوس، پرونده افزایش قیمت بلیت در مدهای مختلف حمل‌ونقل اعم از هواپیما، قطار و اتوبوس بسته شد تا درنهایت شاهد افزایش ۲۰‌درصدی قیمت بلیت اتوبوس، افزایش ۲۲‌درصدی قیمت بلیت قطار و افزایش نیافتن قیمت بلیت هواپیما باشیم. بر این اساس، بالا رفتن قیمت بلیت قطارهای مسافری به‌گونه‌ای خواهد بود که شاهد افزایش ۲۲‌درصدی قطعی قیمت بلیت قطارهای بین شهری تهران- مشهد، افزایش متوسط ۲۲‌درصدی قیمت سایر قطارها در مسیرهایی به‌جز تهران- مشهد و افزایش ۲۲‌درصدی قطعی قیمت بلیت قطارهای پرسرعت (ترن ست) خواهیم بود و بلیت قطارهای حومه‌ای فعلا مشمول افزایش قیمت نخواهد بود و در جلسه بعدیِ شورای عالی راه و ترابری در مورد آنها تصمیم‌گیری می‌شود. با درخواست اتحادیه تعاونی‌های مسافربری، با افزایش 20درصدی قیمت بلیت اتوبوس‌ هم موافقت شد، اما تغییری در قیمت بلیت هواپیما ایجاد نشد.

یارانه خرداد هفته آینده واریز می‌شود
فارس| سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها اعلام کرد که صدمین مرحله پرداخت یارانه نقدی خانوار روز یکشنبه ۲۶ خردادماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود. بر این اساس، همانند سال‌های گذشته، یارانه هر فرد 45هزار و 500 تومان بوده که یکشنبه ۲۶ خردادماه ساعت 24 واریز می‌شود و قابل برداشت خواهد بود. همچنین افزایش مستمری خانوارهای تحت پوشش نهادهای حمایتی مثل قبل واریز می‌شود.

عرضه ماءالشعیر معروف بدون تاریخ انقضا و قیمت
فارس| شرکت معروف تولیدکننده ماءالشعیر، محصولاتش را بدون درج تاریخ تولید، انقضا و قیمت در کشور عرضه می‌کند. این درحالی است که درج تاریخ تولید و انقضا از مهمترین الزامات تولید یک محصول است و در حال حاضر، حتی روی تولیدات خانگی نیز تاریخ انقضا درج می‌شود. در عین حال، درج تاریخ یکی از شاخص‌های کیفیت کالا به حساب می‌آید. اکبر تقوی شوازی، مدیر کل نظارت بر شبکه‌های توزیعی و اقتصادی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان درباره لزوم درج قیمت و تاریخ انقضا روی تمامی کالاها گفت: «تمام عرضه‌کنندگان کالا و خدمات اعم از تولیدکنندگان، واردکنندگان، توزیع‌کنندگان، فروشندگان کالا و ارایه‌دهندگان خدمات موظفند قیمت واحد کالا یا دستمزد خدمت را به‌طور روشن و مکتوب به‌گونه‌ای که برای همگان قابل رویت باشد، اعلام کنند. تمام واحدهای تولیدی مکلف به درج قیمت مصرف‌کننده روی بسته‌بندی کالاها با رعایت ضوابط قیمت‌گذاری هیأت تعیین و تثبیت قیمت‌ها و درصدهای سود مصوب هستند.»


تعداد بازدید :  521