شماره ۱۷۱۶ | ۱۳۹۸ شنبه ۲۵ خرداد
صفحه را ببند
زنبیل

سیب‌زمینی ۱۰‌هزار تومانی شد
تسنیم| سیب‌زمینی در میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران ۵۹۵۰ تومان و در خرده‌فروشی‌ها ۶ تا ۱۰‌هزار تومان به فروش می‌رسد. نرخ مصوب عمده‌فروشی هر کیلو سیب‌زمینی نیز در میدان مرکزی ۴ تا ۶‌هزار تومان است. قیمت سیب‌زمینی در روزهای اخیر دوباره افزایش یافته است، به‌طوری که این محصول در محدوده هرکیلوگرم 6 تا 10‌هزار تومان نیز به فروش می‌رسد. قیمت مصوب هرکیلوگرم سیب‌زمینی تازه در میدان مرکزی میوه و تره‌بار شهر تهران 4 تا 6‌هزار  تومان و  براساس مشاهدات عینی خبرنگار تسنیم در سطح شهر 6 تا 9‌هزار تومان است. هرکیلوگرم از این محصول در میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران نیز 5‌هزار و 950 تومان به فروش می‌رسد. هر کیلوگرم سیب‌زمینی در یکی از فروشگاه‌های اینترنتی هم 9800 تومان قیمت‌گذاری شده که با تخفیف 9300 تومان به فروش می‌رسد. از عمده دلایل افزایش قیمت سیب‌زمینی در بازار داخلی صادرات عنوان می‌شود.

ورود دولت به بازار تخم‌مرغ
مهر| رئیس هیأت‌مدیره اتحادیه مرغ تخم‌گذار استان تهران از آغاز جمع‌آوری تخم‌مرغ مازاد توسط شرکت پشتیبانی امور دام از فردا شنبه در سراسر کشور خبر داد. ناصر نبی‌پور در این‌باره گفت: «شرکت پشتیبانی امور دام کشور از فردا با مباشرت اتحادیه سراسری مرغداران میهن خرید تخم‌مرغ مازاد مرغداران را با قیمت کیلویی ۵,۵۰۰ تومان آغاز می‌کند. دولت هم در راستای متعادل‌سازی قیمت تخم‌مرغ، اقدام به جمع‌آوری محصول مازاد از بازار می‌کند. ضمن این‌که قیمت تخم‌مرغ کاهش داشته و متوسط قیمت هر کیلوگرم از این محصول در مرغداری بین ۴۵٠٠ تا ۴۶٠٠ تومان است.» به گفته وی، این درحالی است که معاونت امور دام وزارت جهاد قیمت تمام‌شده تخم‌مرغ را کیلویی ٧۵٠٠ تومان و بخش خصوصی این عدد را حدود ٨۴٠٠ تومان می‌داند.

نرخ جدید شیرخام و لبنیات
مهر| رئیس هیأت‌مدیره انجمن صنفی گاوداران از ابلاغ رسمی نرخ جدید شیرخام و لبنیات خبر داد. سیداحمد مقدسی با اشاره به این موضوع گفت: «قیمت شیرخام با چربی ٣.٢‌درصد ٢٣٩٠ تومان درِ دامداری تعیین شده و به ازای هریک دهم چربی (مثبت یا منفی) ٣٦ تومان به قیمت شیر اضافه یا از آن کم می‌شود.» بر اساس این گزارش، قیمت شیرخام حدود ۱۹‌درصد افزایش داشته است.

دیدگاه‌های دیگران

ط
ط |
مخالف 0 - 0 موافق
عجب آشفته بازاریست ایران..!!

تعداد بازدید :  344