شماره ۱۷۱۶ | ۱۳۹۸ شنبه ۲۵ خرداد
صفحه را ببند
قهرمان تا کی‌ بلاتکلیف می‌ماند؟
پرسپولیس تنها مدعی لیگ نوزدهم است که هنوز سرمربی ندارد مدیران باشگاه می‌گویند جای نگرانی نیست اما نقل و انتقالی هم انجام نمی‌شود

شهروند| پرسپولیس در نقل و انتقالات مثل سال‌های گذشته نیاز به فعالیتی چشمگیر ندارد. برانکو هم قبلا گفته بود اسکلت اصلی تیم فصل قبل حفظ می‌شود و خریدهای پرسپولیس با توجه به جدایی احتمالی چند بازیکن محدود خواهد بود. به این‌ترتیب، کاملا مشخص است که حملات هواداران تیم به مدیران باشگاه به دلیل انفعال در بازار نقل و انتقالات  احساسی است. با این‌حال، با ورود بازیکنان جدید و حفظ اسکلت اصلی‌، باید گفت که آنها باز هم‌ سال آینده مدعی اصلی کسب عنوان قهرمانی خواهند بود. اگر دوست دارید بدانید نقل و انتقالات باشگاه در چه شرایطی است و چه اتفاقاتی در تیم خواهد افتاد و درنهایت وضع برانکو چه خواهد شد، این گزارش را بخوانید.
این دوازده نفر ماندنی هستند
سیدجلال حسینی، شجاع خلیل‌زاده، امید عاليشاه، حسین ماهينی، کمال کامیابی‌نیا، محمد انصاری، احمد نوراللهی، محسن ربیع‌خواه، مهدی شيری، مهدی شريفی، سروش رفيعی و سیامک نعمتی 12 بازیکنی هستند که  به‌دلیل داشتن قرارداد، حضورشان در تیم قطعی است. مهدی ترابی، ستاره ملی‌پوش سرخپوشان هم یک فصل دیگر با باشگاه قرارداد دارد، اما با چند پیشنهاد خارجی روبه‌رو شده و در حال بررسی آنهاست. با این‌حال، به نظر می‌رسد که او ‌سال آینده هم در پرسپولیس خواهد ماند.
بلاتکلیفی آقای گل و خارجی‌ها
علی علیپور اما با دو پیشنهاد خارجی از آاک آتن  و یک تیم دیگر روبه‌رو است و گفته می‌شود که احتمالا در هفته جاری اگر مذاکرات با نتایج مثبتی همراه شود، راهی یونان خواهد شد. به این‌ترتیب، در شرایط کنونی و مقطع فعلی جدایی علیپور از پرسپولیس قطعی خواهد بود. بشار رسن و شایان مصلح هم دو بازیکنی هستند که تکلیف نامشخصی دارند. بشار برای تمدید قرارداد و ماندن منتظر تسویه‌حساب کامل و دریافت مطالباتش است و تکلیف شایان مصلح هم با مشورت نهایی با برانکو مشخص خواهد شد. ماریو بودمیر، مهاجم کروات یک فصل دیگر قرارداد دارد، اما به صراحت اعلام کرده اگر حق و حقوق او را پرداخت نکنند به فیفا شکایت می‌کند و از تیم جدا می‌شود؛ منتهی با ماندن برانکو در پرسپولیس او هم احتمالا‌ سال بعد در تیم حضور خواهد داشت. بوژیدار رادوشوویچ، دروازه‌بان پرسپولیس اما در یک استوری اینستاگرامی رسما اعلام کرد از پرسپولیس جدا خواهد شد.
در انتظار توافق با طارمی
مهدی طارمی تنها بازیکنی است که برانکو روی خرید او به مدیران باشگاه تأکید ویژه داشته است. مهدی بعد از دو فصل ناموفق در قطر،‌ به دلیل حضور در ترکیب ثابت تیم ‌ملی در جام ‌جهانی و جام ملت‌های آسیا و عملکرد خوب، به دنبال این است که به اروپا برود. تمام فکر و تمرکز اصلی او هم بازی کردن در خارج از ایران است. منتهی باشگاه پرسپولیس هم خواهان به خدمت‌گرفتن این بازیکن است و در نظر دارد با پولی که از ترانسفر علی علیپور به دست می‌آورد، مهدی طارمی را جذب کند و قراردادی بین 400 تا 600‌هزار دلار با او به امضا برساند که درباره رقم توافقی بحث و حاشیه‌های زیادی وجود دارد.
فرشاد هم می‌آید؟
در هفته پیش رو، هواداران پرسپولیس باید منتظر اعلام رسمی بازگشت فرشاد احمدزاده به این باشگاه باشند. فرشاد بعد از یک فصل ناموفق در لهستان به ایران برگشته و در شرایطی که در فهرست برانکو جایی نداشت، به پیشنهاد سپاهان و یک باشگاه لیگ برتری دیگر جواب منفی داده و به پرسپولیس اعلام کرده حاضر است قرارداد خود را سفید امضا کند. او در حال حاضر در ارومیه است و به‌زودی با حضور در تهران قرارداد خود را نهایی خواهد کرد. البته شایعاتی در فضای مجازی درباره احتمال بازگشت صادق محرمی و وحید امیری به پرسپولیس هم منتشر شده که با توجه به قرارداد آنها با باشگاه‌های دیناموزاگرب و ترابزون اسپور، پرسپولیسی‌ها نباید زیاد به آن امیدوار باشند.
نادری و سنگ‌اندازی بلژیکی‌ها
یکی از مهمترین دغدغه‌های هواداران پرسپولیس مربوط به وضع محمد نادری است که در نیم‌فصل به‌صورت قرضی از تیم بلژیکی به پرسپولیس ملحق شد. مدیران باشگاه به خواست برانکو در تلاشند هر طور که شده قرارداد این بازیکن را نهایی کنند. به این‌ترتیب، باید با توجه به یک فصل از قرارداد باقیمانده نادری،‌ با باشگاه کورتریک به توافق برسند. گفته می‌شود بودجه 4.5‌میلیارد تومانی برای مبلغ رضایتنامه و قرارداد نادری از طرف مدیران پرسپولیس در نظر گرفته شده و باید در نظر داشت که خود نادری هم دوست دارد در پرسپولیس بماند.
بیرانوند و بحران لژیونرشدن
علیرضا بیرانوند بهترین دروازه‌بان ایران در سال‌های گذشته نقش زیادی در موفقیت‌های پرسپولیس داشته و با این‌که دو ‌سال دیگر با باشگاه قرارداد دارد، شایعات لژیونرشدن او با جدیت در رسانه‌ها و فضای مجازی منتشر شده است. در خبرها همچنین آمده که او با پرداخت چیزی حدود 600 تا 700‌هزار دلار می‌تواند بازیکن آزاد شود و به اروپا یا حتی ژاپن برود. با وجود این، مدیران باشگاه پرسپولیس معتقدند از این دروازه‌بان می‌توانند در صورتی که تصمیم به لژیونرشدنش قطعی شود، درآمد بیشتری داشته باشند. پس به مدیر برنامه‌های بیرو اعلام کرده‌اند اگر واقعا پیشنهادی دارد،‌ مذاکرات از طرف باشگاه‌های خواهان او باید با پرسپولیس انجام شود تا بر سر مبلغ رضایتنامه به توافق برسند!
دو سهمیه لیگ برتری
گفته می‌شود که توافق نهایی با محمدحسین کنعانی‌زادگان برای حضور در پرسپولیس هم انجام شده و او به‌زودی رسما قرارداد خود را امضا می‌کند. یکی از ستاره‌های ‌سال گذشته لیگ یک هم با مدیران باشگاه به توافق رسیده است. علی نعمتی، ‌هافبک 24ساله و بسیار خوب پدیده هم بازیکنی است که برانکو خواهان به خدمت گرفتن او بوده و باشگاه کنونی‌اش با حضورش در پرسپولیس موافقت نکرده است. به این‌ترتیب، پرسپولیسی‌شدن نعمتی تنها بستگی به نظر نهایی یحیی گل‌محمدی دارد.
دغدغه بزرگ؛ پروفسور چه می‌شود؟
تنها نگرانی و دغدغه پرسپولیس اما مربوط به برانکو است که بازگشت به تیم را مشروط به دریافت مطالبات 800‌هزار دلاری‌اش کرده است. از آن چیزی که در 10 روز گذشته بین برانکو و باشگاه پرسپولیس گذشت، همه دیگر خبر دارند. در شرایط کنونی هنوز هم بعضی از هواداران نگران نیامدن برانکو هستند، اما مدیران باشگاه تأکید دارند که او به کارش ادامه خواهد داد. با وجود این، اگر برانکو نماند، که احتمال آن صفر نیست،‌ پرسپولیس با یک فاجعه روبه‌رو خواهد شد. منتهی در صورت ماندن برانکو تنها می‌ماند تسویه‌حساب مالی که مدیران باشگاه اعلام کرده‌اند به‌زودی انجام خواهد شد. البته آخرین خبرها حکایت از این مسأله دارد که برانکو طبق قرارداد، مبلغ 220‌هزار یورو از قرارداد ‌سال آینده خود را هم از باشگاه خواستار شده و باید ایرج عرب و همکارانش این رقم را هم به‌عنوان پیش‌پرداخت به مربی کروات بدهند. طلب دستیاران کروات برانکو هم به ترتیب 103‌هزار یورو برای زلاتکو ایوانکوویچ، 78‌هزار یورو برای ایگور پانادیچ و 25‌هزار یورو برای مارکو است و باشگاه موظف است در زمان پرداخت پول برانکو،‌ پول دستیارانش را هم بدهد.


تعداد بازدید :  204