شماره ۱۷۱۶ | ۱۳۹۸ شنبه ۲۵ خرداد
صفحه را ببند
دنیزلی سرمربی شورانگیز و عجیب تبریزی‌ها
یک پیرمرد دیگر پشت فرمان تراکتور!

شهروند| از زمانی که زنوزی مالکیت تراکتورسازی را برعهده گرفته، پای مربیان خارجی مسن به تبریز باز شده و حالا در جدیدترین انتخاب مصطفی دنیزلی روی نیمکت تراکتورسازان خواهد نشست. فصل گذشته سرخپوشان تبریزی کار خود را با جان توشاک، مربی 70ساله ولزی که سابقه هدایت رئال‌مادرید را هم داشت، استارت زدند. بعد از اخراج او و هدایت موقت تراکتورسازی توسط محمد تقوی، نوبت به جورج لیکنز بلژیکی رسید که او هم یک مربی 70ساله بود و نتوانست حتی تراکتور را صاحب سهمیه آسیایی کند. این‌بار هم مدیران تراکتور درحالی ‌که سراغ تونی اولیویرای پرتغالی رفته بودند و با او به توافق نرسیدند، درنهایت با مصطفی دنیزلی قرارداد بستند.
این مربی ترکیه‌ای نام‌آشنا برای ایرانی‌ها که در 2 مقطع هدایت پرسپولیس را برعهده داشت، مثل 2 مربی خارجی قبلی تراکتورسازی در آستانه 70سالگی است! با این‌که انتخاب این مربی ترکیه‌ای محبوب با استقبال اکثر هواداران تبریزی همراه بوده، اما برخی معتقدند دنیزلی وضع جسمانی مناسبی ندارد و این شاید مربیگری‌اش در تبریز را هم دچار مشکل کند.
دنیزلی که با لقب مصطفی پاشا خطاب می‌شود، ‌سال گذشته در جریان یکی از دیدارهای تیمش «قاسم‌پاشا» با بالا رفتن فشارخون ناشی از هیجان بازی روبه‌رو و به بیمارستان منتقل شد! شاید همین اتفاق باعث شده تا زنوزی با این مربی قرارداد یک‌ساله‌ای برخلاف مربیان قبلی امضا کند.
این مربی ترکیه‌ای که بین 2 مقطع سرمربیگری‌اش در پرسپولیس هدایت بشیکتاش را برعهده داشت، همواره در کشورش هدایت تیم‌های مختلف را برعهده داشت و سابقه سرمربیگری تیم‌ملی ترکیه را هم دارد.
او بعد از دومین مقطع حضورش روی نیمکت پرسپولیس که خیلی کوتاه هم بود، هدایت تیم‌هایی مثل ریزه‌اسپور، خزر لنکران، گالاتاسرای، اسکی‌شهراسپور و قاسم‌‌پاشا اسپور را برعهده داشته است. آخرین فصل حضور دنیزلی در قاسم‌پاشا با قرارگرفتن در رده چهاردهم سوپرلیگ 18 تیمی ترکیه به پایان رسیده است. باید دید مصطفی پاشا می‌تواند تراکتور را به رویای دیرینه خود یعنی قهرمانی در لیگ برتر برساند یا سرنوشت توشاک و لیکنز در انتظار او خواهد بود.

 


تعداد بازدید :  444