شماره ۱۷۱۶ | ۱۳۹۸ شنبه ۲۵ خرداد
صفحه را ببند
شبکه‌ای تلویزیونی مخصوص گوشی‌های موبایل با فیلم ترسناک اسپیلبرگ آغاز به کار می‌کند
کویبی‌ هالیوود را در دست می‌گیرد؟

قرار است نرم‌افزار جدیدی وارد بازار شود که این فرآیند حدود یک‌سال طول می‌کشد؛ نرم‌افزاری به نام کویبی (Quibi) که می‌تواند به‌عنوان یک تلویزیون جیبی عمل کند و قرار است نخستین برنامه‌ای باشد که به‌طور جهانی فیلم و سریال‌ها را در گوشی موبایل کاربران پخش می‌کند. استیون اسپیلبرگ اخیرا اعلام کرده که در حال نوشتن و ساخت یک سریال برای این نرم‌افزار است که شما فقط می‌توانید آن را نیمه‌شب تماشا کنید. البته اسپیلبرگ تنها فرد مشهوری نیست که این نرم‌افزار به خود جذب کرده است.
خلاصه داستان اثر جدید اسپیلبرگ هنوز اعلام نشده، اما این داستان فوق‌العاده ترسناک است و از ۱۰ تا ۱۲ قسمت تشکیل شده است. اسپیلبرگ تاکنون ۴ تا ۶ قسمت از آن را نوشته و کویبی هر کدام از این قسمت‌ها را یک فصل می‌نامد. انتظار می‌رود که هر قسمت از این داستان چیزی حدود ۷ تا ۱۰ دقیقه باشد؛ در نتیجه کل این ۱۲ قسمت چیزی نزدیک به یک فیلم بلند خواهد بود.
 اما سوال اینجاست که این نرم‌افزار چه جذابیتی دارد که حدود یک‌میلیارد دلار روی آن سرمایه‌گذاری شده و چرا ما باید در مورد آن تا این اندازه هیجان‌زده باشیم؟
کویبی یک اپلیکیشن سرگرمی است که توسط جفری کاتزنبرگ، رئیس دیزنی در دهه 1990 و مگ وایتمن که یکی از مدیران سابق دیزنی بوده، تاسیس شده است. این اپلیکیشن هنوز به بازار عرضه نشده اما قرار است بخش‌های مختلفی داشته باشد از فیلم‌های کوتاه و سریال‌ها. این اپ توانسته افراد بزرگی را در‌ هالیوود به خود جذب کند، ازجمله استیون اسپیلبرگ، جیسون بلوم، استیون سودربرگ، کریسی تیگن و چند فرد مشهور دیگر.
کویبی به چه معناست؟
کلمه کویبی از ترکیب کوئیک بایتز (quick bites) گرفته شده است که معنای آن، گاز سریع است و در اصطلاح به معنای خوردن سریع چند لقمه است. با توجه به این‌که این اپ قرار است فیلم‌ها را در بخش‌های بسیار کوتاه چند دقیقه‌ای قرار بدهد، نام آن این‌گونه انتخاب شده است.
کویبی چه زمانی منتشر خواهد شد؟
قرار است اپلیکیشن کویبی در تاریخ 6 آوریل 2020 و با مبلغ اشتراک ماهانه حدود 4.99 دلار با تبلیغات کوتاه و 7.99 دلار بدون تبلیغات منتشر شود. این قیمت کویبی را به رقیب سرسخت شبکه‌هایی مثل نتفلیکس و دیزنی‌پلاس تبدیل خواهد کرد که هزینه آنها در کمترین حالت، بین 7 تا 9 دلار به‌صورت ماهانه است و با بیشترین تخفیف هم به ماهانه 5 دلار نخواهند رسید.
نحوه استفاده از کویبی
این اپلیکیشن تنها برای موبایل طراحی شده است. کاتزنبرگ و وایتمن اعلام کرده‌اند که آنها در ابتدا رویکردشان برای توسعه این اپلیکیشن، رویکرد هدف‌گذاری برای گوشی‌های هوشمند است. آنها همچنین افرادی را از اپلیکیشن‌های اینستاگرام و اسنپ‌چت استخدام کرده‌اند؛ نرم‌افزارهایی که در زمینه محتوای کوتاه، بسیار پیشرو بوده‌اند.  این اپلیکیشن از هر دو ویدیوی افقی و عمودی حمایت می‌کند و به کاربرانش اجازه می‌دهد تا هر کدام از این دو فرمت را که می‌خواهند، در یک فیلم استفاده کنند.
محتوای کویبی
کویبی قرار است مجموعه مختلفی از ویدیوها و فیلم‌های کوتاه را ارایه دهد. طبق این برنامه، قرار است سریال‌های دو ساعته نیز در بخش‌های 7 تا 10 دقیقه‌ای منتشر شود. موسسان این اپلیکیشن این برنامه را در سر دارند که در‌ سال اول انتشار آن، حدود 7‌هزار ویدیو، اعم از فیلم و سریال را روی آن منتشر کنند. اگر برنامه‌ریزی آنها تا پنج سال آینده درست پیش برود، این نرم‌افزار می‌تواند با هزینه‌کردن تنها 496‌میلیون دلار برای انتشار و برنامه‌نویسی و 600‌میلیون دلار برای ‌سال اول و 978‌میلیون دلار در ‌سال پنجم، به جذب 20‌میلیون مخاطب برسد. این درحالی است که نتفلیکس تنها در‌ سال دوم خود، در ‌سال 2014، برای تولید محتوا بیش از 13‌میلیارد دلار هزینه کرده است. استیون اسپیلبرگ، فیلمساز معروف آمریکایی که از دوستان جفری کاتزنبرگ، بنیان‌گذار شبکه کویبی است، سریالی هشت‌ دقیقه‌ای و ترسناک برای این کمپانی ساخته است که قرار است نیمه‌شب‌ها از این شبکه و روی گوشی‌های موبایل پخش شود. کاتزنبرگ گفته است این سریال ترسناک، نیمه‌شب‌ها و در تاریکی روی گوشی‌های موبایل ترسناک‌تر هم خواهد شد.


تعداد بازدید :  593