شماره ۱۷۱۷ | ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۶ خرداد
صفحه را ببند
هدر رفتن منابع دولتی به واسطه اعمال سلیقه شخصی
ترامپ Air Force One را دوباره رنگ می‌کند

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا اخیرا اعلام کرده قصد دارد دستور رنگ‌آمیزی دوباره هواپیمای رئیس‌جمهوری آمریکا را صادر کند. هواپیمای Air Force One هم‌اکنون رنگ بدنه آبی و سفید دارد. ترامپ در گفت‌وگویی با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز گفته دوست دارد رنگ قرمز را نیز به رنگ بدنه این هواپیما بیفزاید. رنگ آبی در آمریکا رنگ اختصاصی حزب دموکرات و رنگ قرمز رنگ اختصاصی حزب جمهوریخواه است. همچنین قرار است در رنگ‌آمیزی جدید، رنگ آبی موجود اندکی تیره‌تر و به رنگ سورمه‌ای نزدیک‌تر شود.
منتقدان نیز اعلام کرده‌اند ترامپ طوری درباره اموال دولت آمریکا حرف می‌زند، گویی همه به خودش تعلق دارند. منتقدان می‌گویند هواپیمای ریاست‌جمهوری و بالگرد رئیس‌جمهوری موسوم به Marine One متعلق به شخص ترامپ نیست که او بتواند درباره‌ رنگ‌شان تصمیم بگیرد.
هواپیمای رئیس‌جمهوری آمریکا امکانات بسیار زیادی دارد. باراک اوباما یک‌بار درباره این هواپیما گفته بود یکی از مزایای رئیس‌جمهوری آمریکا بودن این است که او می‌تواند سوار بر این هواپیما شده و سفر کند. جورج بوش نیز  پس از دوران ریاست‌جمهوری‌اش گفته بود دلش برای این هواپیما تنگ شده و خیلی دوست دارد یک‌بار دیگر در آن دوش بگیرد.
دموکرات‌ها معتقدند تصمیم ترامپ برای رنگ‌آمیزی دوباره این هواپیمای غول‌پیکر یک تصمیم غیرضروری است و موجب هدر رفتن منابع مالی
می‌شود.

 


تعداد بازدید :  480