شماره ۱۷۱۷ | ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۶ خرداد
صفحه را ببند
سرپرست حجاج ایرانی در همایش تیم‌های بهداشتی و درمانی حج و زیارت هلال‌احمر به وظایف پزشکان در برخورد با زائران تاکید کرد:
حاصل کار هلال‌احمر‌ی‌ها بسیار ارزشمند است

حجت‌الاسلام‌والمسلمین سیدعبدالفتاح نواب در همایش تیم‌های بهداشتی و درمانی حج و زیارت هلال‌احمر با اشاره به آن‌که قدم نخست در ارایه خدمات به زائران باید اخلاص باشد، گفت: «شما پزشکان اگر به انگیزه و علاقه همکاران خود توجه کنید، می‌بینید که آنها آرزو دارند در جای شما قرار گیرند و خداوند تاج خدمت‌گذاری را بر سر شما گذاشته است. کار شما پزشکان و تذکرات بهداشتی و درمانی که به حجاج می‌دهید باعث می‌شود آنها بتوانند بهتر زیارت کرده و از فرصت خود به نحو بهتری استفاده کنند.»
وی به نتایج ارزشمند کارمندان هلال‌احمر در ماموریت‌های آنها اشاره کرد و افزود: «بسیار تفاوت است میان کارمندان هلال‌احمر و دیگر کارمندان در سازمان‌های دیگر، حاصل کار کارمندان هلال‌احمر آن است که جان افراد سیل‌زده یا آسیب‌دیده را نجات دهند، مشکلات جامعه را رفع کنند، بیماری‌ها را برطرف کنند و بهداشت و درمان را ایجاد کنند، اما حاصل کار کارمندان دیگر این نیست، بنابراین نخستین کار در برخورد با زائران اخلاص است.»
نواب به دیگر وظایف پزشکان در برخورد با زائران اشاره کرد و گفت: «روحیه‌دادن و امیدوارکردن زائران از دیگر وظایف پزشکان است. گاهی اوقات با همین روحیه‌دادن می‌توان بسیاری از مشکلات و ترس‌های زائران را از تجربه سفر به حج و انجام اعمال برطرف کرد؛ به علاوه نباید خستگی، کادر درمانی را در ارایه خدمت از پا دربیاورد. اگر در زمان خستگی زائری به شما مراجعه کرد، با خود بگویید او فرستاده رسول خداست و من مامور هستم او را درمان کنم. بنابراین باید همواره در حفظ خوشرویی و اسرار بیماری زائران کوشا بود.»
وی با توصیه به پزشکان برای رفع شبهات زائران در زمینه مسائل پزشکی و بهداشتی عنوان کرد: «سعی کنید اگر شبه و شبهاتی برای افراد به وجود آمد برطرف کنید. یک وقت شبهات مربوط به مسائل دینی است که وظیفه روحانیون است آن را برطرف کنند. اما در رابطه با مسائل پزشکی و شبهات بهداشتی شما پزشکان مسئول رفع آن هستید. نمونه آن موضوع آب زمزم و انتقال بیماری است که در این زمینه بعثه مقام معظم رهبری کار خود را با آزمایش‌های لازم و تایید قطعی سلامت این آب، انجام داده است، بنابراین پزشکان باید در این زمینه با روشنگری پاسخگو باشند.»


تعداد بازدید :  321