شماره ۱۷۲۶ | ۱۳۹۸ چهارشنبه ۵ تير
صفحه را ببند
ذره‌بین

دستگیری 561 سارق و مالخر و انهدام پنج باند قاچاق در تهران
شهروند| ۵۶١ سارق، مالخر و.. در بیست‌وششمین مرحله از طرح رعد دستگیر شدند. سردار رحیمی، فرمانده انتظامی پایتخت درباره بیست‌وششمین مرحله از طرح رعد که پیش از ظهر  سه‌شنبه در محل پلیس پیشگیری پایتخت برگزار شد، اظهار کرد: «بیست‌وششمین مرحله با بکارگیری تمام توان و نیرو‌های پلیس طی ۴٨ ساعت گذشته با اخذ ٣١۵ فقره حکم قضائی و هماهنگی با دستگاه قضائی و دادسراهای تهران اجرا شد و طی آن ۵۶١سارق، مالخر و سایر مجرمان مرتبط با جرم‌های به وقوع پیوسته در تهران دستگیر شدند.»
وی با بیان این‌که در مجموع در این مرحله ۵٢‌هزار و ٢٢٩ مورد از اموال سرقتی مردم ازجمله لوازم خودرو، موبایل، اموال منزل و مغازه و... کشف و ضبط شد، گفت: «در این مرحله از طرح رعد تا این لحظه ٨٣٠ پرونده برای سارقان تشکیل شده است که این افراد در قالب ٢١ باند اقدام به فعالیت می‌کردند.»
فرمانده انتظامی پایتخت درباره سابقه افراد دستگیرشده نیز اظهار کرد: «از ۵۶١ نفری که در این مرحله دستگیر شدند، بالغ بر ٣٠٠نفر دارای سوابق هستند که برخی از این افراد برای چندمین بار دستگیر شدند.»
سردار رحیمی با بیان این‌که ارزش اموال مسروقه مکشوفه بالغ بر 8‌میلیارد و ۴٠٠‌میلیون بوده است، گفت: «تا به حال با استفاده از بررسی‌های انجام‌شده صاحبان ٨٧‌درصد اموال شناسایی شده است، همچنین در این مرحله از طرح رعد پنج قبضه سلاح گرم و ٣٩ قبضه سلاح سرد کشف شد.»
رئیس پلیس پایتخت در خاتمه درباره کشفیات در حوزه کالای قاچاق نیز گفت: «در حوزه مبارزه با کالای قاچاق که بخش دیگری از طرح رعد است، ٢٨ قاچاقچی دستگیر شدند و در مجموع پنج باند قاچاق معدوم شد. ارزش این اموال حدود 2‌میلیارد تومان است.»

پیدا شدن جوان گمشده در جنگل‌های چالوس
شهروند| جوان گمشده در جنگل‌های ذوات چالوس بعد از ۱۰ساعت عملیات جست‌وجوی تیم امداد و نجات پیدا شد.
 با تلاش ۱۰ ساعته سه تیم از امدادگران هلال‌احمر و اهالی منطقه در عملیات جست‌وجو جوان ۳۵ ساله بومی در ساعت ۱۲ظهر روز سه‌شنبه  در جنگل‌های منطقه پیدا شد.
این جوان که به همراه یکی از دوستانش صبح روز دوشنبه برای چیدن تمشک وارد جنگل‌های منطقه ذوات می‌شوند، از همدیگر جدا می‌شوند که یکی از آنان موفق به بازگشت می‌شود.
نیروهای امدادی هلال‌احمر این فرد را سالم در نزدیکی رودخانه‌های این منطقه یافتند. رئیس جمعیت هلال‌احمر چالوس با اعلام این خبر از مردم خواست حتی‌الامکان در جنگل‌های منطقه که آشنایی چندانی ندارند، سفر نکنند.
جنگل، سد و آبشار طبقاتی ذوات یکی از جاذبه‌های گردشگری در شهرستان چالوس است که هرساله به‌ویژه در ایام تعطیلات گردشگران زیادی را جذب می‌کند. شهرستان چالوس با جمعیت ‎ ۱۱۶‌هزار نفر و بیش از ‎ ۱۰۰ روستا با داشتن طبیعت زیبا و سابقه تاریخی سالانه پذیرای میلیون‌ها گردشگر داخلی و خارجی است.


تعداد بازدید :  431