شماره ۱۷۲۶ | ۱۳۹۸ چهارشنبه ۵ تير
صفحه را ببند
با حفر سوراخی در سقف سلول
سلطان کوکایین میلان از زندان گریخت

یکی از روسای مافیای ایتالیا که در زندانی در اروگوئه زندانی بود و در انتظار استرداد به ایتالیا به سر می‌برد، توانست از زندان بگریزد. روکو مورابیتو، معروف به سلطان کوکایین میلان که رئیس قدرتمندترین باند جنایت‌های سازمان‌یافته ایتالیا بود، با عبور از سوراخی که در سقف زندانی در مونته ویدیو حفر کرده بود، از زندان گریخت. سه زندانی دیگر نیز که در انتظار استرداد به برزیل و آرژانتین بودند به همراه مورابیتو از زندان گریختند. مورابیتو که 23‌سال را به صورت مخفی زندگی کرده بود، سپتامبر‌ سال2017 در هتلی لوکس در مونته ویدیو بازداشت شد.  پلیس ایتالیا از ‌سال1994 در تعقیب مورابیتو بود. مورابیتو در آن ‌سال سعی کرده بود یک تن کوکایین به ارزش تقریبی 7‌میلیون و 640‌هزار دلار از برزیل وارد ایتالیا کند.
وزیر کشور ایتالیا در واکنش به فرار مورابیتو گفته است: «فرار مورابیتو از زندان اروگوئه به هیچ وجه قابل قبول نیست. دولت اروگوئه باید در این خصوص توضیحاتی به ایتالیا ارایه کرده و وظیفه دارد او را دستگیر
کند.»
مورابیتو دو‌سال و نیم را در زندان اروگوئه گذرانده بود. او بارها سعی کرد در جلسه دادگاه به اقداماتی نظیر توهین به قاضی دادگاه در جریان رسیدگی به پرونده‌اش اخلال ایجاد و وقت‌کشی کند.

 


تعداد بازدید :  241