شماره ۱۷۲۶ | ۱۳۹۸ چهارشنبه ۵ تير
صفحه را ببند
وزیر دستور داد ممنوعیت ورود افراد شرور به استادیوم‌ها
تماشاگرنماها چگونه شناسایی می‌شوند؟

شهروند| بعد از اتفاقاتی که در چند دیدار پایانی فصل گذشته رخ داد و با درگیری هواداران روی سکوها سازمان لیگ تصمیم به انحلال کانون‌های هواداری باشگاه‌ها گرفت و حتی چند تن از روسای کانون‌های هواداری را از حضور در ورزشگاه‌ها محروم کرد. با این‌که فقط چند روز از ابلاغیه سازمان لیگ گذشته بود، شاهد بودیم رئیس کانون هواداران پرسپولیس که دستور ممنوعیت حضورش در ورزشگاه‌ها صادر شده بود، به راحتی در استادیوم‌ها تردد می‌کند و همراه سرخپوشان در نیمه‌نهایی و فینال جام حذفی هم بود! نه‌تنها ابلاغیه سازمان لیگ اجرا نشد، بلکه حکم کمیته اخلاق مبنی بر محرومیت سعید فتاحی، رئیس کمیته مسابقات، هم اجرایی نشده است و این مدیر همچنان به فعالیت خود به راحتی ادامه می‌دهد.
حالا این‌بار وزیر ورزش در جلسه‌ای با رئیس‌پلیس تهران موضوع جدیدی را مطرح کرده که با شرایط فعلی اجرایی‌شدن آن بعید به نظر می‌رسد. مسعود سلطانی‌فر در جلسه با سردار رحیمی می‌گوید: «افراد شرور و سابقه‌دار که هیچ‌گونه ارتباطی با ورزش و فوتبال ندارند نباید به استادیوم‌ها وارد شوند و با کمک قوه قضائیه و پلیس، هواداران بد سابقه اجازه ورود به استادیوم را نخواهند داشت.»
شاید در این جلسه راهکارهای جدیدی در نظر گرفته شده و وزارت ورزش هم پای کار آمده تا بلکه به ‌زودی فضای استادیوم‌ها پاکسازی شود. به نظر می‌رسد، وزارت ورزش عزم جدی برای این کار دارد؛ اما آیا واقعا زیرساخت‌های موجود فوتبال ایران قابلیت اجرای چنین قانونی را دارد؟ بارها در لیگ‌های معتبر دنیا از این دست اخبار شنیده‌ایم که فلان هوادار به خاطر جرمی که مرتکب شده، چند ‌سال از حضور در استادیوم‌های آن کشور محروم شده است. این اتفاق با توجه به شماره‌گذاری صندلی‌ها و سیستم بلیت‌فروشی در اروپا کاملا قابل اجراست؛ اما در ایران که هنوز خیلی از باشگاه‌ها بلیت‌ها را به صورت دستی به فروش می‌رسانند، بعید است چنین اتفاقی رخ دهد.
حتی بارها در چند فصل اخیر شاهد بودیم که دختران با گریم پسرانه وارد ورزشگاه شدند و کسی متوجه حضورشان نشده، پس کنترل روی سکوها به هیچ وجه در حدی نیست که افراد شرور و سابقه‌دار شناسایی شوند و سپس دفعات بعدی از ورود آنها به ورزشگاه جلوگیری شود. باید دید وزارت ورزش، فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ چه ترفندی را برای اجرای این پروژه در نظر دارند و چقدر می‌توانند در این زمینه موفق باشند.


تعداد بازدید :  153