شماره ۱۷۲۶ | ۱۳۹۸ چهارشنبه ۵ تير
صفحه را ببند
آقای کارگردان در تنگنا
کیانوش عیاری: می‌دانم مشکل حل نمی‌شود!

شهروند| همین چندوقت پیش بود که از گرفتاری کیانوش عیاری در طلسم بدشانسی نوشتیم؛ از کارگردانی که از ‌‌سال ٨٠ به بعد هر فیلمی که ساخته، چه سفره ایرانی، چه بیدار شو آرزو، چه خانه پدری و چه حالا هم کاناپه با مشکل اکران روبه‌رو شده‌ است. این کارگردان کهنه‌کار به‌ نظر می‌رسید برای رهایی از این فشار کمرشکن رو به ساخت سریال 87متر آورده، اما ظاهرا این سریال هم تعطیل شده تا بدبیاری‌های کیانوش عیاری نقطه پایانی نباشد. خود کیانوش‌خان عیاری در این مورد می‌گوید: «امروز چهل‌وپنجمین روز تعطیلی ۸۷متر است. شاید هفته آینده در مورد ادامه تولید آن خبری بشود. البته این توقف تولید تنها منحصر به سریال من نیست و تولید کارهای زیادی در سازمان صداوسیما متوقف شده. متاسفانه صداوسیما بودجه کافی برای تولید این سریال‌ها را ندارد». عیاری انگار به این دشواری‌ها و فشارها عادت کرده است.
 پارسال درشرایطی‌ که با وعده‌های سازمان سینمایی به ‌نظر می‌رسید ابرهای سیاه از روی کارنامه کیانوش عیاری کنار خواهد رفت، اما در این یک‌ساله حداقل برای این کارگردان تحسین ‌شده که اتفاق چندانی رخ نداده است. داستان توقف 87متر را که شنیدید، اکران محدود فیلم خانه پدری را هم حتما در گروه هنر و تجربه که خبردار شدید و کاناپه هم که همچنان بلاتکلیف است. ماجرایی که حتی خود کیانوش عیاری هم انگار چندان امیدی به ختم‌به‌خیرشدنش ندارد: «مشکل فیلم کاناپه با گفت‌وگو و رایزنی حل‌شدنی نیست و چون حاضر نیستم تغییری در آن بدهم، پس یا فیلم به همین شکل اکران می‌شود یا اکران آن منتفی است». این یعنی ختم کلام.
به ‌هر روی؛ درشرایطی‌ که صداوسیما بودجه کافی برای تولید سریال‌هایش ندارد، مشکل فیلم کاناپه حل‌شدنی به ‌نظر نمی‌رسد و خود عیاری هم بارها گفته که تا یک کار تمام نشود، نمی‌تواند روی کار جدیدی تمرکر کند. وضع این کارگردان بغرنج به‌ نظر می‌رسد و معلوم نیست بالاخره دوستداران عیاری شاهد نمایش کاری دیگر از او خواهند بود یا نه!

 


تعداد بازدید :  174