شماره ۱۷۲۶ | ۱۳۹۸ چهارشنبه ۵ تير
صفحه را ببند
زنبیل

جزییات پروازهای زائران حج
 ایسنا| نحوه اطلاع‌رسانی به زائران حج تمتع جهت پرسش‌های مختلف اعم از اطلاعات پرواز، شماره کاروان و سایر مسائل مرتبط با پرواز آنها اعلام شد. عملیات رفت پروازهای حج تمتع در‌ سال‌جاری از ۱۷ تیرماه به صورت رسمی آغاز می‌شود و از این تاریخ زائران به مدینه و جده منتقل خواهند شد و ۱۴ مردادماه نیز عملیات رفت پایان خواهد یافت. در عملیات رفت ۱۶۲ پرواز به جده و ۱۹۹ پرواز به مدینه انجام می‌شود و عملیات برگشت پروازی حج تمتع نیز از ۲۶ مردادماه‌ سال‌جاری از فرودگاه‌های جده و مدینه به سمت ایران آغاز شده و تا ۱۷ شهریورماه ادامه می‌یابد، تا در مجموع ۸۶‌هزار و ۵۵۰ زائر ایرانی جهت انجام فریضه حج تمتع اعزام شوند. پروازهای حج تمتع ‌سال‌جاری از تهران، اهواز، یزد، رشت، بیرجند، اصفهان، بندرعباس، بوشهر، گرگان، ساری، کرمان، تبریز، مشهد، زاهدان، ارومیه، کرمانشاه و شیراز به‌عنوان ۱۷ نقطه پروازی زائران اعلام شده است.

لوازم خانگی داخلی جایگزین چینی‌ها شدند
تسنیم| رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی فلزی و آشپزخانه گفت: «خوشبختانه شاهد آن هستیم که واردکنندگان معتبر که تا پیش از این به تولیدکنندگان چینی سفارش محصولات مورد نیاز داخل را می‌دادند، امروز به شرکت‌های تولیدی در داخل کشور سفارش می‌دهند.» فریدون نصیری با اشاره به این‌که تولیدات کشور در حوزه لوازم خانگی فلزی و آشپزخانه کفاف نیاز بازار را می‌دهد، گفت: «خوشبختانه شرایط امروز تولیدکنندگان ما در این بخش به اندازه‌ای است که محصولات تولیدی داخلی جوابگوی نیاز داخل است و هیچ نیازی به محصولات خارجی وجود ندارد. خوشبختانه شاهد آن هستیم که واردکنندگان معتبر که تا پیش از این به تولیدکنندگان چینی سفارش محصولات مورد نیاز داخل را می‌دادند دیروز به شرکت‌های تولیدی در داخل کشور سفارش می‌دهند.»

کاهش قیمت گوجه‌فرنگی و پیاز
 مهر| رئیس اتحادیه بارفروشان از کاهش نرخ گوجه‌فرنگی، پیاز و برخی میوه‌های تابستانه در پی فراوانی عرضه خبر داد و گفت نرخ سیب‌زمینی تغییری نداشته است. حسن صابری با اعلام خبر کاهش قیمت گیلاس، موز و زردآلو در میدان مرکزی میوه‌وتره‌بار نسبت به هفته گذشته خبر داد و گفت: «گوجه‌فرنگی و پیاز نیز کاهش نرخ جزیی داشتند، اما نرخ سیب‌زمینی بدون تغییر نسبت به هفته گذشته در میدان مرکزی بین ٥هزار تا ٧هزار تومان در هر کیلوگرم است. قیمت موز هم درحال حاضر کیلویی بین ٩هزار تا ١٠هزارو٥٠٠ تومان، گیلاس صورتی ١٠هزار تا ١٤هزار تومان و گیلاس تکدانه ١٤هزار تا ٢٢هزار تومان است. قیمت هرکیلوگرم زردآلو نیز بین ٥هزار تا ١٢هزار تومان، گوجه‌فرنگی بین ٢٥٠٠ تا ٤هزار تومان، پیاز زرد بین ١٠٠٠ تا ٢٨٠٠ تومان و پیاز شیری بین ٢٥٠٠ تا ٣٥٠٠ تومان است.»


تعداد بازدید :  478