شماره ۱۷۲۶ | ۱۳۹۸ چهارشنبه ۵ تير
صفحه را ببند
عددخبر

96 میلیون لیتر مصرف روزانه بنزین

با گذشت ۹۶ روز از ‌سال جاری، متوسط مصرف بنزین کشور با افزایش ۶‌میلیون لیتری نسبت به‌ سال ۹۷، به ۹۴‌میلیون لیتر در روز رسید؛ متوسط مصرف بنزین در کشور که در‌ سال 97 به 88‌میلیون لیتر در روز رسیده بود، با گذشت 96 روز از ‌سال جاری به 94‌میلیون لیتر در روز رسید. علیرضا صادق‌آبادی، مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران، در این خصوص با بیان این‌که هم اکنون متوسط میزان مصرف بنزین کشور حدود 94‌میلیون لیتر در روز است، گفت: «ظرفیت تولید این محصول در کشور حدود 110‌میلیون لیتر در روز است که از این میزان بنزین حدود 90‌میلیون لیتر آن با گوگرد کمتر از 50 و 10 پی‌پی‌ام تولید می‌شود که در منطقه کم‌نظیر است.»

53 میلیون تراکنش چک صیادی در ‌سال 97

رئیس‌‎کل بانک مرکزی در صفحه شخصی خود در فضای مجازی نوشت: «در ‌سال ۱۳۹۷ جمع مبلغ تراکنش‌های بین بانکی بیش از ۲۱ میلیون‌میلیارد تومان بوده است که ده برابر بیشتر از حجم نقدینگی در همان‌ سال است. بر اساس آمار‌های ارایه‌شده توسط همتی ۱۱۰‌میلیون به مبلغ ۳۹‌میلیون و ۸۰۰‌هزار‌میلیارد ریال تبادل شده است. جالب است بدانید چک‌های صیادی که تبادل شده ۵۳‌میلیون تراکنش مربوط به صدور چک بوده است.

15.4 درصد سهم زنان در مدیریت تعاونی‌ها

سه‌هزار و ۸۲۳ تعاونی در کشور طی ‌سال گذشته تشکیل و ثبت شده است که مدیریت ۱۵.۴‌درصد این تعاونی‌ها در اختیار زنان است و مدیران زن تعاونی‌های تشکیل‌شده در استان سیستان‌وبلوچستان بیشتر از سایر استان‌ها است. بررسی آمارها نشان می‌دهد که در ۱۰‌سال گذشته نرخ مشارکت اقتصادی زنان همواره کمتر از ۱۷‌درصد بود. این مشارکت در‌ سال ۱۳۹۳ به کمترین حد خود رسید و از ‌سال ۱۳۹۴ روند افزایشی به خود گرفت و در سال‌های ۱۳۹۵ و ۱۳۹۶ به ترتیب رشد ۱.۶  و۱.۱‌درصد داشته است.

 


تعداد بازدید :  350