شماره ۱۷۲۶ | ۱۳۹۸ چهارشنبه ۵ تير
صفحه را ببند
پهلوانی و جوانمردی رسم دیرینه ایرانی‌هاست

دکتر علی اصغر پیوندی ‎رئیس جمعیت هلال‌احمر

پهلوانی و جوانمردی، رسم دیرینه ایرانی‌هاست. پهلوانان در آیین ما هرگز نمی‌میرند، راه و منش پهلوانی هم همین‌طور. از قدیم ‏گفته‌ایم گر دست فتاده‌ای بگیری مردی؛ و حالا که در ماجرای سیل اخیر و حتی حوادث ماقبل، مردم ایران زمین بر زنده بودن و ‏مانایی این رسم جوانمردی مهر تأیید زدند، چه کسی جز آنها شایسته سپاس و تقدیر است؟
دیروز و در ویژه برنامه‌ای که از سوی فدراسیون ورزش‌های پهلوانی و زورخانه‌ای در تهران برگزار شد، من را به دلیل تلاش برای ‏کمک‌رسانی به آسیب دیدگان در سیل اخیرمفتخر به نشان فرهنگ پهلوانی کردند. با شرمندگی تمام به دلیل بازگشت دیرهنگام ‏از یک ماموریت، امکان حضور در مراسم را نداشتم و فی‌الواقع خودم را هم لایق دریافت چنین نشانی نمی‌دیدم‎.
این نشان متعلق است به تمام مردم نوع دوست ایران زمین که روح و منش پهلوانی در درون آنها همواره جاری است و صدالبته ‏همه امدادگران، جوانان و داوطلبانی که خستگی ناپذیر برای تسکین آلام مردمان سیل زده کوشیدند. از لطف و عنایت مسئولان ‏فدراسیون ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی بسیار سپاسگزارم و این نشان را به موزه صلح جمعیت هلال‌احمر تقدیم می‌‏کنم تا برای این خانواده بزرگ به پاس تلاش‌های بی‌دریغ در حوادث اخیر به یادگار بماند.‏


تعداد بازدید :  184