شماره ۱۷۳۷ | ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۹ تير
صفحه را ببند
زنبیل

سه برابر شدن قیمت نوشت‌افزار
ایسنا| عباس  فرزانیان، رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت‌افزار و لوازم مهندسی گفت: «برخی از اقلام مصرفی لوازم‌التحریر همچون مداد، پاک‌کن، خودکار و دفتر در کشور تولید می‌شود و کمبودی در این زمینه نداریم.»
فرزانیان همچنین گفت: «واحدهای تولیدی در زمینه تامین مواد اولیه اندکی با مشکل روبه‌رو هستند و با توجه به اتفاقات رخ‌داده در زمینه رشد قیمت کاغذ، ریسک تولید دفتر افزایش‌ یافته و احتمال داده می‌شود در فصل مدارس و افزایش تقاضا برای دفتر، بازار با مشکل مواجه شود.»
رئیس اتحادیه فروشندگان نوشت‌افزار و لوازم مهندسی گفت: «قیمت لوازم‌التحریر در یک‌سال گذشته به‌طور میانگین رشد سه‌برابری را تجربه کرده است.»

میوه ارزان‌تر شد
ایسنا|  با افزایش عرضه میوه‌های تابستانه قیمت انواع این میوه‌ها نسبت به هفته‌های گذشته در بازار کاهش پیدا کرده است. قیمت انواع میوه در بازار ازجمله خیار، دستنبو، زردآلو، طالبی، گوجه‌سبز، ملون، موز و هندوانه با کاهش نسبت به هفته‌های گذشته مواجه شده و زردآلود حدود ۵۰‌درصد و هندوانه بیش از ۵۰‌ درصد کاهش قیمت پیدا کردند و بقیه میوه‌های ذکرشده در بازار روند ارزانی خودشان را همچنان ادامه می‌دهند. در این میان گران‌ترین میوه در بازار، گیلاس تک‌دانه با سقف قیمت عمده‌فروشی کیلویی ۱۴‌هزار تومان است که این محصول برای مصرف‌کنندگان حداکثر باید ۱۸‌هزار و ۹۰۰ تومان قیمت‌گذاری شود و پس از آن میوه‌هایی همچون شابلون، گیلاس صورتی، موز، زردآلو و غیره است.

سمنان، مشهد و شیراز رکوددار مصرف برق
مهر|  پهنه‌بندی مصرف برق کشور در روزجاری از قرار گرفتن استان سمنان و کلانشهرهای مشهد و شیراز در محدوده قرمز مصرف و لزوم کاهش ۱۰درصدی مصرف برق این مناطق در جهت حفظ پایداری شبکه حکایت دارد.
بر پایه این گزارش وضع مصرف برق در ۱۲ استان کشور که عمدتا در مناطق شمالی قرار دارند، متعادل گزارش شده و این استان‌ها در محدوده سبز قرار دارند و با توجه به قرار گرفتن سایر استان‌ها در محدوده زرد، رعایت الگوی کاهش ۵‌درصدی مصرف برق جهت حفظ پایداری شبکه در این استان‌ها ضروری اعلام شده است.

حذف قبوض تلفن ثابت از مهرماه
ایسنا| از مهرماه قبوض کارکرد تلفن ثابت، چاپ و توزیع نمی‌شود.  محمدجواد آذری جهرمی -وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات- سال گذشته ازصرفه‌جویی ۱۴۴۰ میلیارد تومانی در صورت حذف قبوض کاغذی خبر داده و گفته بود: یکی از خدماتی که می‌توان در آن صرفه‌جویی کرد، بحث قبوض است. مخابرات ایران ۳۰ میلیون مشترک تلفن ثابت دارد که دوره‌ای برایشان قبض صادر می‌کند و هزینه تمام‌شده هر قبض دو هزار تومان است که سالانه ۳۶۰ میلیارد تومان می‌شود.
حالا سیدمجید صدری، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران اعلام کرده است: با تاکید وزیر ارتباطات و با توجه به ایفای مسئولیت‌های اجتماعی، شرکت مخابرات ایران قبوض کاغذی کارکرد هزینه تلفن ثابت مشترکین را در تمام استان‌ها و مناطق مخابراتی حذف می‌کند.
مدیرعامل شرکت مخابرات ایران صرفه‌جویی ۱۰۰ میلیارد تومانی سالیانه هزینه حذف قبوض و بکارگیری این مبلغ در راستای توسعه شرکت را از اولویت‌های شرکت مخابرات ایران دانست و گفت: تمام مشتریان تلفن ثابت در سراسر کشور از این پس می‌توانند علاوه بر تماس با سامانه ۲۰۰۰ و به صورت شبانه‌روزی از خدمات پرداخت قبوض خود استفاده کنند.

 


تعداد بازدید :  398