شماره ۱۷۳۷ | ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۹ تير
صفحه را ببند
هشتگ‌ روز
# مسعود_فراستی#شبی_که_ماه_کامل_شد # ایرج_عرب

ترکش‌های نقد مسعود فراستی بر فیلم شبی که ماه کامل شد ادامه دارد...
بعد از سیل دفاعیات و انتقادات تهیه‌کننده فیلم شبی که ماه کامل شد و دیگر مخالفان رویه مسعود فراستی علیه این فیلم (که حتی الناز شاکردوست را هم شامل شد- که مسعود فراستی را متهم به توهین به قوم بلوچ کرد!)، حالا جو کاملا تغییر کرده و حامیان مسعود فراستی (یا حامیان نقد) هم به‌پا خاسته و ضدحمله‌هایشان را آغاز کرده‌اند.
بعد از انتقاد عجیب الناز شاکردوست که فراستی را متهم کرد به توهین به قوم بلوچ؛ مسعود فراستی جلوی دوربین نشست و از خودش دفاع کرد: «نه به طایفه بزرگ‌ ریگی‌ جسارت کردم و نه به مردم مظلوم بلوچ» و در ادامه هم مواضعش را درباره فیلم آخر نرگس آبیار تکرار کرد.
رویه شاکردوست (در ادامه دیگر دست‌اندرکاران سینمای تجاری- که انگار از توهین و هجوم به منتقدین لذت می‌برند) اما ظاهرا تاکنون به ضرر فیلم تمام شده و شماری از سینماگران را برای دفاع از فراستی بسیج کرده است. فرزاد موتمن یکی از مدافعان فراستی بود که با اشاره به این‌که «وظيفه فيلمساز در مواجهه با نقد منفى سكوت و تواضع است» نوشت: «قرار نيست وقتى منتقدى روى فيلم ما نقد منفى يا تندى مي‌نويسد يا جایى مطرح مي‌كند، با تهيه‌كننده و همكار و دوست و طرفدار و حامى و وكيل و وصى در تلويزيون و تلگرام و اينستاگرام و مجلس، سرش خراب بشويم». یکی از منتقدان نیز دفاع از فراستی را ادامه داد و نوشت: «نقد، تزیین کنار غذا و اِشانتیون نیست و نقدِ جدی، وحشی و چموش و رام‌نشدنی است.» و در ادامه هم سینماگران مخالف نقد را که به‌ قول نویسنده «بزدلانِ بی‌سوادی که لات کوچه‌خلوت و قهرمان فضای مزاجی هستند» متهم کرد که «زبان‌شان بر سر نقد بلند است اما هر‌سال با فیلم‌های  بی‌کیفیت‌شان درحال زشت‌ترین توهین‌ها به تماشاگران و منتقدان هستند».
در نهایت کاربران نیز وارد کارزار شدند. کاربری نوشت: «ادبیات نقد فراستی تلفیقی از واژه‌شناسی جریان نقد انگلیسی زبان و نقد فارسی است که سوءتفاهم‌برانگیز است. برای مثال فیلم کثیف یا چرک، یا صریح‌تر فیلم مبتنی بر nothing یا هیچی ندار». کاربر دیگری اما ازش درخواست کرد موضوع را پیچیده نکند: «به نقد انگلیسی ربطی نداره. فراستی اون‌روز گفت خاندان ...! چقدر هم راحت گفت! مثل هفته قبل که به عباس کیارستمی تیکه انداخت و خنده‌های مشمئز‌کننده فهیم. البته این بزرگی کیارستمی رو نشون میده که بعد از مرگش هم بهش حسودی کنند».
و این هم حرف آخر: «خیلی دوست دارم نقدی از مسعود فراستی در مورد سریال گاندو بخونم»!

هر اتفاقی که در پرسپولیس رخ می‌دهد، هواداران به شدید‌ترین شکل ممکن علیه ایرج عرب موضع منفی می‌گیرند و به او حمله می‌کنند. عرب روزهای بسیار سختی را پشت سر می‌گذارد؛ هواداران هم کوچکترین اعتمادی به او ندارند. حالا حسابش را بکنید شکاری بعد از توافق با پرسپولیس به تراکتورسازی رفت و باشگاه به دنبال قطع همکاری با رادوشوویچ هم بوده و از همه مهمتر این‌که برانکو و دستیارانش تندترین مصاحبه ممکن را علیه عرب انجام داده‌اند.
این چه رفتار زشتیه که عرب با برانکو داشت. عوض دستت درد نکنه به خاطر اون همه روزهای خوش و قهرمانی‌هایی که آورد، پولشو ندادن و می‌گن نمی‌دیم؟
ایرج عرب حمیدرضا سیاسی‌ترین سردار رویانیان تاریخه.
آقای عرب واقعا برات مهم نیست که هیچ کدوم از هواداران پرسپولیس علاقه‌ای به مدیریت شما تو باشگاه ندارن؟ حفظ صندلی به چه قیمتی واقعا؟
آقای عرب واقعا با نظر کدوم مربی داری اقدام به جذب بازیکن می‌کنی؟ نظر هوادار اصلا برات مهم هست؟
چی کار داری می‌کنی با خودت و پرسپولیس و ما ایرج؟
یک روز نشد یه خبر خوب از این ایرج عرب بشنویم.
آقای عرب! مصاحبه کنعانی‌زادگان رو خودت ندیدی که گفته بود استقلالی هست و خواهد موند؟ واقعا با علم به این فاجعه و نظر  منفی هوادار، این بازیکن رو جذب کردی؟
بدبختی ما هواداران پرسپولیس اینه که برانکو دیگه تو باشگاه نیست، اما عرب هست.
خواهرزاده ایرج عرب که معلم دینی بوده تو باشگاه پرسپولیس پست گرفته. قشنگ نیست؟
عرب قطعا روزهای سختی در انتظارش خواهد بود، چون دل این هوادار با آقای مدیرعامل دیگه صاف نمیشه.


تعداد بازدید :  480