شماره ۱۷۳۷ | ۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۹ تير
صفحه را ببند
هفدهمین جلسه دادگاه متهمان بانک سرمایه
متهم ترسید و متواری شد!

هفدهمین جلسه رسیدگی به اتهامات متهمان دیگر بانک سرمایه در شعبه سوم دادگاه رسیدگی به جرایم مفسدان و اخلالگران اقتصادی، روز گذشته به ریاست قاضی مسعودی مقام به صورت علنی برگزار شد. در این جلسه وکیل متهم حیدرآبادی‌پور که درحال حاضر متواری است، نماینده دادستان و... صحبت کردند که مهمترین بخش‌های آن را در ادامه می‌خوانید:    
وکیل: موکل من متواری است. شاید دلیل خروج او از کشور ترس از مجازات بود و نمی‌شود این را از دید منفی بررسی کرد. او سابقه ۳۰ ساله و تحصیلات دکتری دارد و بعید به نظر می‌رسد به خاطر ۴۶۰‌میلیون تومان حیثیت خود را از بین ببرد. گفته می‌شود که موکل من در تصویب تهاتر ۱۰۰‌میلیارد تومان نقش داشته است. اولا مشخص نیست دقیقا تقصیر او چه بوده است و این‌که ۱۰۰‌میلیارد تومان را تصویب کرده و به بانک سرمایه ضرر زده از این، چه نفعی برده است.
نماینده دادستان:    
*‌ ای کاش آقای حیدرآبادی‌پور نمی‌ترسید و از کشور خارج نمی‌شد. درخصوص او مطالب زیادی وجود دارد و البته به دستور برخی‌ها از کشور خارج شد. دست متهم حیدرآبادی‌پور به همراه امامی و بخشایش در یک سفره بوده است و او مدیرعاملی است که با تیم شبکه عنکبوتی فساد مرتبط بود و کار می‌کرد. وکیل متهم حیدرآبادی‌پور می‌گوید او سوءنیت ندارد. باید بگویم در پرونده ۱۴‌هزار میلیاردی بانک سرمایه به نظر می‌رسد احدی از متهمان سابقه کیفری نداشته‌اند در این پرونده، اما این متهمان چنان جرمی مرتکب شده‌اند که باعث تعجب همه یقه‌سفید‌ها شده است. اینها کسانی بودند که می‌دانستند چگونه قانون و کشور را دور بزنند و اموال را از کشور خارج کنند و بعد چهره فرهنگی شوند و فیلم بسازند.
* متهم بعدی (یاسر ضیایی) ابتدا در بانک رفاه بود، البته تخلفی به او منتسب نشده، اما در بانک رفاه فساد بزرگ امیررضا فرزان انجام می‌شود و بعد از آن فرزان از کشور متواری شده است. در آن‌جا عواملی برای قیر فساد می‌کردند و تسهیلات می‌گرفتند که همان‌جا مبنای آشنایی آقای امامی و ضیایی می‌شود. متهم ضیایی بعد از انجام امور غیرقانونی وارد بانک سرمایه می‌شود و طبق تحقیقات به عمل آمده، متهم زاهدی نمودار سازمانی تدوین و پست قائم‌مقامی ترسیم می‌کند تا متهم ضیایی را در آن جای بدهند و ما این اسناد را کشف کردیم. این همکاری ادامه دارد تا این‌که اختلاف ایجاد می‌شود و متهم ضیایی از بانک سرمایه می‌رود. او صرفا با یک تیم کار نکرده؛ هم به سمت متهم امامی رفته و بابت ضمانت‌نامه‌ها دو‌میلیارد و بی ام وی گرفته و هم به سمت هدایتی رفته که مواردی نقدی و ملکی از او گرفته است.


تعداد بازدید :  437