شماره ۱۷۳۸ | ۱۳۹۸ پنج شنبه ۲۰ تير
صفحه را ببند
مسابقه حقوق بشر کار دست جده داد
ناکامی در اجرای فستیوال دریای سرخ

نیکی مناژ، خواننده آمریکایی درنهایت تصمیم گرفت کنسرت خود را در جده عربستان‌سعودی لغو کند. پیشتر او اعلام کرده بود به عربستان خواهد رفت و کنسرتی در این کشور برگزار خواهد کرد.
مناژ اما روز گذشته اعلام کرد بعد از دریافت برخی اطلاعات درباره سابقه حقوق بشر در عربستان و رفتاری با زنان در این کشور می‌شود ترجیح داد کنسرتش را در این کشور لغو کند. بن‌سلمان ولیعهد عربستان خود از مناژ دعوت کرده بود به عربستان برود. مناژ اما گفته بعد از این‌که واکنش‌ها به انتشار خبر رفتنش به عربستان را مشاهده کرده، اندکی در این خصوص تحقیق کرده و درنهایت تصمیم گرفته کنسرتش را لغو کند.
«بنیاد حقوق بشر» هفته گذشته در بیانیه‌ای از «نیکی مناژ» و دیگر افرادی که قرار است در فستیوال جده عربستان برنامه اجرا کنند، خواسته بود تا برنامه خود را لغو کند.
فستیوال جهانی جده در استادیوم ورزشی ملک عبدالله در شهر مجاور دریای سرخ برگزار خواهد شد. مقامات عربستان اعلام کرده‌اند که در این رویداد مشروبات الکلی و موادمخدر ممنوع است. «لیام پاین» عضو سابق گروه موسوم به «وان دایرکشن» و «دی‌جِی استیو آئوکی» ازجمله هنرمندانی هستند که قرار است در این رویداد روی صحنه بروند. «ماریا کری»، «انریکه ایگلِسیاس» و «بلک‌اید پیز» ازجمله خواننده‌هایی هستند که علیرغم اعتراضات گسترده، طی ماه‌های گذشته در شهر جده عربستان‌سعودی و در چند کیلومتری خانه خدا برنامه اجرا کرده‌اند.
نیکی مناژ که قرار بود ۱۸ جولای در جده به صحنه برود، برای اجراهای اروتیکش شناخته می‌شود. با نشر این خبر بسیاری در تعجب بودند که او چگونه برنامه‌ای در این کشور اجرا خواهد کرد؟

 


تعداد بازدید :  227