شماره ۱۷۳۹ | ۱۳۹۸ شنبه ۲۲ تير
صفحه را ببند
شهر زیبا

درد بی‌پولی  | حسام حیدری | بی‌پولی هم مثل همه فرآیندهای دنیا یک سلسله مراتب و گام‌هایی دارد. به‌عنوان یک متخصص بی‌پولی، این مراحل را خدمت شما توضیح می‌دهم.
گام اول: تلاش بیشتر
در این مرحله شما حس می‌کنید که بی‌پول شده‌اید ولی دلیلش را کم‌کاری و تلاش‌نکردن خودتان می‌دانید. به همین دلیل شروع می‌کنید به کار و کوشش بیشتر. صبح‌ها زودتر سرکار حاضر می‌شوید و سعی می‌کنید کارتان را به نحو بهتری انجام دهید تا این‌که یادتان می‌افتد کارمند هستید و حقوق ثابتی می‌گیرید و تلاش بیشتر تاثیری روی هیچ چیزتان ندارد.
گام دوم: شغل دوم و سوم
انتخاب شغل دوم و سوم قدم بعدی است. تاکسی‌ اینترنتی‌ها معمولا اولین گزینه برای شغل دوم هستند ولی خب شما حتی ماشین هم ندارید. به این فکر می‌کنید که از مهارت‌های‌تان استفاده کنید و کالاهای هنری درست کنید و در اینستاگرام بفروشید ولی با کمی تحقیق متوجه می‌شوید ریق این قضیه هم درآمده و کلا همه دارند یک چیزی تو اینستاگرام می‌فروشند. فکر بکری به سرتان می‌زند: بزنید تو کار طنز و چند تا دابسمش ضبط می‌کنید ولی فالوورها به قدر کافی کامنت نمی‌گذارند و انرژی نمی‌دهند؛ پس پولی از توی این ماجرا هم درنمی‌آید.
گام سوم: انکار
در مرحله بعدی شما سعی می‌کنید بی‌پولی خود را منکر شده و به خودتان القا کنید «مشکلی پیش نیومده» و «این روزها وضع همه همینه» و به این ترتیب خود را آرام کنید. سرخ‌کردن صورت خود با سیلی کار دیگری است که در این مرحله انجام می‌شود.
گام چهارم: افسردگی
از آنجایی که هیچ‌کدام از کارهای مراحل قبل مفید نبوده؛ در این مرحله شما دچار افسردگی شدید شده و بی‌حال می‌شوید. هر روز اخبار اختلاس‌ها و دزدی‌ها را چک کرده و در ذهنتان صفرهایش را می‌شمارید. ماشین‌های گرانقیمت تو خیابان را نگاه می‌کنید و آه می‌کشید. کم‌کم اطرافیان هم به بی‌پولی شما پی برده و دیگر مثل قبل تحویل‌تان نمی‌گیرند. صاحبخانه هر روز بهتان چشم‌غره می‌رود و روزشماری می‌کند تا سر‌سال اجاره برسد و پرت‌تان کند بیرون. در این مرحله شما با واقعیت زندگی روبه‌رو شده و می‌فهمید که به درد لای جرز دیوار هم نمی‌خورید.
گام پنجم: رددادگی
آخرین مرحله از فرآیند بی‌پولی رددادگی است. در این مرحله بی‌پولی به حد اعلای خود رسیده و سر تا پای شما را جراحت داده است. صاحبخانه جواب‌تان کرده و دندان‌تان به عصب رسیده. تو یخچال‌تان پرنده پر نمی‌زند و مخابرات تلفن‌تان را یک‌طرفه کرده است. در این مرحله شما به هیچ‌کدام از اتفاقات پیرامون‌تان توجهی ندارید. شما به معنی واقعی کلمه شل کرده‌اید و دارید لذتش را می‌برید. برای خودتان ول می‌چرخید و الکی می‌خندید. گاهی به سقف خیره می‌شوید و کلمات نامفهومی ادا می‌کنید. شعرگفتن و متن طنزنوشتن مهمترین توانایی‌هایی است که در این مرحله در وجود افراد رشد می‌کند. اگر به این مرحله رسیده‌اید، به شما تبریک می‌گوییم. شما یک بی‌پول واقعی هستید. متاسفانه هیچ راه درمانی برای شما وجود ندارد. فقط باید سرتان را بگذارید زمین و کمی استراحت کنید.


تعداد بازدید :  438