شماره ۱۷۳۹ | ۱۳۹۸ شنبه ۲۲ تير
صفحه را ببند
ذره بین

ماجرای بدل اندازی که دوباره دستگیر شد
 فروش مجسمه شاهدخت ایرانی

شهروند| مرد جوان که خود را به جای چاه‌کن افغانستانی جا می‌زد، به بهانه فروش عتیقه‌های ته یک چاه دست به کلاهبرداری میلیونی از طعمه‌هایش می‌زد. روز چهارشنبه ماموران کلانتری ۱۳۵ آزادی حین گشتزنی در محدوده استحفاظی خود با فردی روبه‌رو شدند که تعدادی مجسمه همراهش بود و پیش‌تر توسط عوامل همین کلانتری به جرم بدل‌اندازی دستگیر شده بود که برای بررسی بیشتر به کلانتری منتقل شد.
بررسی‌های بیشتر نشان داد که این مرد ۳۲ ساله که ساکن یکی از شهرستان‌های غربی استان تهران است، پیش‌تر به جرم بدل‌اندازی بازداشت و به دلیل نبود شاکی خصوصی آزاد شده بود.
شگرد این متهم به این صورت بود که او در تماس تلفنی با افراد مختلف مدعی می‌شده که چاه‌کن و از اتباع افغانستان است. او عنوان می‌کرد که تعدادی مجسمه طلای شاهدخت ایرانی را حین حفر چاه و در انتهای چاه پیدا کرده اما به دلیل تابعیت خود قادر به فروش مجسمه‌ها نیست. این متهم در قرار حضوری می‌گفته که حاضر است مجسمه‌ها را به قیمت ۲۰۰‌میلیون تومان به فروش برساند. او با معرفی خود به نام سخا در قرار حضوری، با بریدن بخش بالایی مجسمه با استفاده از قیچی، قطعه جداشده از سر مجسمه را با قطعه‌ای طلا در دستش عوض می‌کرده و طلا را به خریدار می‌داده است. این فرد با ارایه طلا از خریدار می‌خواسته طلا را بررسی و پس از اطمینان از اصل‌بودن طلا برای خرید مجسمه‌ها اقدام کند؛ در صورتی که جنس مجسمه‌ها از فلز برنج بود و متهم به طرز ماهرانه‌ای مجسمه‌ها را به شکل عتیقه درمی‌آورد.
سرهنگ سعید آقایاری، رئیس مرکز فرماندهی و کنترل پلیس پیشگیری پایتخت، با اعلام این خبر گفت: «تمام افرادی که از این طریق مورد کلاهبرداری قرار گرفته‌اند برای طرح شکایت به کلانتری ۱۳۵ آزادی مراجعه کنند.»

جولان خلافکاران ادامه دارد
پاکسازی مستمر پارک دانشجو توسط پلیس

شهروند|  ماموران پلیس تهران در عملیات غافلگیرانه در پارک دانشجو موفق به دستگیری 25 مجرم و خرده‌فروش موادمخدر شدند.
سردار کیوان ظهیری، رئیس پلیس پیشگیری پایتخت در تشریح عملیات پاکسازی پارک دانشجو از مجرمان و خرده‌فروشان موادمخدر گفت: «در پی مطالبات شهروندان مبنی بر پاکسازی پارک‌ دانشجو و محوطه تئاتر شهر از خرده‌فروشان موادمخدر، معتادان و مزاحمان، تیم عملیات انتظامی برای شناسایی این افراد تشکیل شد. پس از شناسایی این افراد، تیم‌های انتظامی کلانتری ۱۲۹ جامی و سرکلانتری هشتم پلیس پیشگیری به صورت محسوس و نامحسوس فعال شده و شب گذشته در یک عملیات ضربتی، فروشندگان موادمخدر، مزاحمان و حاملان سلاح سرد را بازداشت کردند. در طرح پاکسازی این پارک ۲۵ نفر دستگیر شدند و تعدادی سلاح سرد و مقادیری موادمخدر و روان‌گردان نیز کشف شد، ۶ دستگاه خودرو و ۱۵ دستگاه موتورسیکلت نیز که در حوالی پارک اقدام به مزاحمت برای شهروندان می‌کردند، توقیف شد.»
سردار ظهیری با بیان این‌که با برنامه‌ریزی مدون، پارک دانشجو از حضور مجرمان پاکسازی می‌شود، گفت: «این طرح به صورت مستمر به اجرا درمی‌آید.» رئیس پلیس پیشگیری پایتخت متذکر شد با افرادی که قصد ناامن‌کردن پارک دانشجو را دارند، برخورد قاطع صورت خواهد گرفت و این پارک باید محیطی امن برای رفت‌وآمد شهروندان و خانواده‌ها باشد.


تعداد بازدید :  476