شماره ۱۷۳۹ | ۱۳۹۸ شنبه ۲۲ تير
صفحه را ببند
تریبون

300‌میلیون دلار برای مناطق مرزی
عبدا لرضا رحمانی ‌فضلی، وزیر کشور صبح روز گذشته در جمع اصحاب رسانه خراسان‌ شمالی گفت: «امسال با کمک شورای‌عالی امنیت ملی، ۳۰۰‌میلیون دلار برای ایجاد تأسیسات و تجهیزات به منظور کنترل مناطق مرزی کشور اختصاص یافت. هرساله ۱۰۰‌میلیون دلار به‌ویژه برای منطقه جنوب‌شرق کشور که از حساسیت بالایی برخوردار است، هزینه می‌شود.»

صید ماهی با برق فشار قوی
رحمت محمدی، رئیس هیأت‌ مدیره اتحادیه شرکت‌های تعاونی صیادی گیلان گفت: «صیادان غیرمجاز 10برابر صیادان مجاز، ماهی صید می‌کنند؛ حتی در سال‌های اخیر ما با پدیده‌هایی روبه‌رو هستیم که واقعا نگران‌کننده است. صدمتر کابل می‌آورند به برق فشار قوی وصل می‌کنند و می‌اندازند توی رودخانه‌ای که زایشگاه ماهی‌هاست. این‌طور باعث می‌شوند ماهی‌های بزرگ یک و دوکیلویی بیهوش شوند و صیادان آنها را صید کنند. وقتی چنین اتفاقی می‌افتد، باید بدانیم که هزاران بچه‌ماهی که دیده نمی‌شوند، می‌میرند. متاسفانه برخورد مناسبی با این تخلفات نمی‌شود.»

نصب دوربین روی لباس مأموران
سردار کیوان ظهیری، رئیس پلیس پیشگیری تهران بزرگ درباره نصب دوربین روی لباس مأموران پلیس گفت: «تمام تلاش ما این است که تمام گشتی‌هایمان به دوربین تجهیز شوند و پیگیر هستیم که این امر زودتر محقق شود. درحال تلاش و پیگیری هستیم که زیرساخت‌ها را فراهم کنیم که به محض تأمین و فراهم‌شدن زیرساخت‌ها، نصب دوربین روی لباس مأموران گشتی پلیس را اجرایی خواهیم کرد. فراهم‌شدن زیرساخت‌ها و شرایط به عوامل مختلفی بستگی دارد و به همین دلیل نمی‌توان زمان دقیقی را اعلام کرد، اما تمام تلاش‌مان را خواهیم کرد که این اتفاق رخ دهد و احتمالا تا پایان امسال بتوانیم حداقل بخشی از آن را اجرایی کنیم.»


تعداد بازدید :  345