شماره ۱۷۳۹ | ۱۳۹۸ شنبه ۲۲ تير
صفحه را ببند
گزارش تصویری

  حجت‌الاسلام مهدوی، امام جمعه شهر الوند قزوین با حضور در املاکی که با نصب اطلاعیه اعلام کرده بود افزایش نامتعارف اجاره‌بها را ثبت نخواهد کرد، از اقدام انسان‌دوستانه و منصفانه او تقدیر و تشکر کرد. (فارس)

معلم روستای بنه‌اران ایذه (خوزستان) این عکس را فرستاده و گفته: «از ۱۵ اردیبهشت تاکنون، این عقرب‌ها را در کلاس درس یافته است.» بنه‌اران ایذه جاده ندارد و آبش را از چشمه می‌گیرند. او می‌گوید: «در سقف مدرسه قدیمی این روستا مارهای بزرگی زندگی می‌کنند.» (عصر ایران)

  «ملک دنیا»، پیرمرد اهل سیستان‌وبلوچستان سال‌هاست که بدون چشمداشت، نسل مخوف‌ترین خزنده ایرانی یعنی «گاندو» را از خطر انقراض نجات داده است. شاید به همین خاطر باشد که او را فرشته نجات گاندوی ایرانی می‌دانند. (پارسی‌نیوز)

  دانشمندان بقایای یک بنای عجیب را در غرب دریای خزر کشف کردند که احتمال می‌دهند یکی از کهن‌ترین کلیساهای جهان باشد؛ البته آنها همچنان دو فرضیه دیگر را نیز درباره کاربری این ساختمان مدنظر دارند: یکی آب‌انبار و دیگری آتشکده زرتشتیان. این بنا که در حدود‌ سال ۳۰۰میلادی ساخته شده، درحالی کشف شد که تقریبا به کلی زیر خاک مدفون شده بود. (یورونیوز)

 

 


تعداد بازدید :  451