شماره ۱۷۳۹ | ۱۳۹۸ شنبه ۲۲ تير
صفحه را ببند
عددخبر

1900 تومان تخفیف قیمت هر مترمکعب آب برای تهرانی‌ها

مدیرعامل شرکت آبفای استان تهران با بیان این‌که آب شرب بسیار گران است و با زحمت زیادی تولید می‌شود، گفت: «هزینه تمام‌شده هر مترمکعب آب شرب در تهران ۲,۵۰۰ تومان است، درحالی‌ که ما به‌ازای هر مترمکعب ۶۰۰ تومان از مشترکین دریافت می‌کنیم و به این ترتیب مشترکان تهرانی 1900 تومان به ازای هر مترمکعب آب تخفیف می‌گیرند.» بختیاری با بیان این‌که ۷۰‌درصد منابع تأمین‌کننده آب شرب تهران از آب‌های سطحی و ۳۰‌درصد از منابع آب زیرزمینی است، گفت: «هرمیزان از آب‌های زیرزمینی بیشتر استفاده شود، در سال‌های آینده با مشکل جدی‌تری مواجه خواهیم شد، زیرا این منابع با ۵۰‌سال برداشت و بارش‌های کم مواجه بوده و با یکسال بارش مناسب، کمبود آنها جبران نمی‌شود.»

73 درصد افت  صادرات پسته ایران به اروپا

صادرات پسته ایران به اروپا در ۴ماهه نخست ۲۰۱۹ با افت ۷۳‌درصدی نسبت به مدت مشابه ‌سال قبل به ۲۵.۴‌میلیون یورو رسید. صادرات پسته ایران به اتحادیه اروپا در 4ماهه نخست ‌سال‌جاری میلادی با افت قابل توجه 73‌درصدی نسبت به مدت مشابه ‌سال قبل مواجه شده است. ایران در 4ماهه نخست‌ سال‌2018 بالغ بر 94.5‌میلیون یورو پسته به اروپا صادر کرده بود.

40 درصد کالاهای سلیمانیه از ایران می‌آید

وصفی خلیل اسماعیل، عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سلیمانیه گفت: «تا دو‌سال قبل ۶۰‌درصد کالاهای سلیمانیه محصولات ایرانی بود، اما اکنون این عدد به ۴۰‌درصد رسیده است.» او تأکید کرد: «ایران و سلیمانیه ۳۶۰کیلومتر مرز مشترک و همچنین چهار مرز با یکدیگر دارند. بسیاری از کالاهای ایرانی از این مرزها وارد سلیمانیه شده و سپس به عراق فرستاده می‌شود.»


تعداد بازدید :  347