شماره ۱۷۳۹ | ۱۳۹۸ شنبه ۲۲ تير
صفحه را ببند
گزارش آذری‌جهرمی از شروع به کار طرح کارآفرینی اینترنتی
156 گروه در 24ساعت ایده شغلی آوردند

شهروند|  در 24ساعت 156 شرکت و گروه برای کارآفرینی در فراخوان جدید وزارت ارتباطات اعلام آمادگی کردند. این موضوعی است که محمدجواد آذری‌جهرمی، وزیر ارتباطات اعلام کرده و گفته است که استقبال از این طرح برایش امیدوار‌کننده بوده است.
وزارت ارتباطات در فراخوانی اعلام کرده که قرار است تا پایان امسال برای 68‌هزار نفر مشاغل اینترنتی ایجاد کنند. این فراخوان با عنوان طرحی به نام «نوآفرین» منتشر شده است.
به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در طرح نوآفرین تسهیلاتی چون معافیت مالیات و بیمه‌ای برای استارت‌آپ‌ها وجود دارد و با احداث پارک اقتصاد دیجیتال، استارت‌آپ‌هایی که درآمد سالانه آنها به ۵۰۰‌میلیون تومان برسد، می‌توانند با استفاده از امکانات این پارک‌ها درآمد خود را به 5میلیارد تومان برسانند و به مرحله بلوغ رسیده و روی پای خود بایستند. حرف‌های آقای وزیر به این معنی است که با راه‌اندازی این طرح، می‌توان امید زیادی به افزایش اشتغال برای جوانان داشت.
در جریان رونمایی از طرح «نوآفرین» وزیر ارتباطات حرف‌های امیدوار‌کننده زیادی زد. او برنامه «ایران هوشمند» را که طرح نوآفرین هم از زیرمجموعه‌های آن است؛ متصل‌کننده بخش خصوصی کشور به اقتصاد جهانی و رونق همکاری‌های منطقه‌ای دانسته و گفته ایران هوشمند باطل‌السحر تحریم‌های یک‌جانبه و پروژه منزوی‌سازی ایران خواهد بود.
چه استارت‌آپ‌هایی به نوآفرین راه پیدا می‌کنند؟
هرشرکت خصوصی و تعاونی در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات که کمتر از سه‌سال از تاریخ ثبت آن گذشته باشد، با شرایطی مانند سرمایه حداکثری ۲۵۰‌میلیون تومانی و درآمد کمتر از ۵۰۰‌میلیون تومانی تا زمان سودآوری مورد حمایت قرار می‌گیرند.
شرکت‌هایی که در طرح نوآفرین حمایت می‌شوند، باید در سامانه متمرکز درخواست خدمات سازمان فناوری اطلاعات ایران مشخصات خود را ثبت کرده باشند و همچنین مؤسسان و صاحبان سهام شرکت نسبت به توزیع سود اقدام نکنند. این طرح، ماهیت استارت‌آپی را مبنای کار خود قرار داده و بر همین اساس، قوانین و مقررات بیمه، مالیات و حتی جذب سرمایه‌گذار را تسهیل کرده است. برهمین اساس، هفته آینده نیز وزرای ارتباطات جمهوری آذربایجان، ترکیه، روسیه و ایران در تهران نشست چهارجانبه‌ای را برای ایجاد بازار مشترک حوزه فناوری اطلاعات و فعالیت‌های مشترک خواهند داشت که هدف آن حمایت از همکاری استارت‌آپ‌های این کشورها با یکدیگر در قالب رویدادهای مشترک و نیز ایجاد بازار مشترک ICT و خدمات مبتنی بر فناوری اطلاعات در سطح منطقه‌ای و بین‌المللی است.


تعداد بازدید :  568