شماره ۱۷۳۹ | ۱۳۹۸ شنبه ۲۲ تير
صفحه را ببند
در جشن سینمایی پرستاره چه گذشته؟
عادل و باز هم یک جایزه مردمی دیگر

شهروند| جشن حافظ در سومین‌سال نبود زنده‌یاد علی معلم در میان سینماگران به یک جشن تمام‌عیار می‌ماند؛ مراسمی که پر از کنایه‌، نکات بامزه و درس‌های اخلاقی است. گلاب آدینه در نوزدهمین دوره برگزاری جشن حافظ از همه بیشتر درخشید. این درخشش البته نه فقط به دلیل دریافت جایزه بلکه به واسطه صحبت‌های حرفه‌ای او بعد از حاشیه‌های ازدواج دوم همسرش مهدی‌ هاشمی رقم خورد. هنرمندان هرکدام در این شب ماجراها، شوخی‌ها و حرف و حدیث‌های خود را داشتند و طبق معمول تیپ و لباس‌شان سوژه اصلی عکاسان شد. بعضی از هنرمندان هم جشن را تحریم کردند، انصراف دادند یا نیامدند بعضی‌ها هم مثل عادل فردوسی‌پور حسابی از طرف حاضران در سالن تشویق شدند.

جشن حافظ در مدح آدینه
پنجشنبه‌شب حرف‌های گلاب آدینه در سالن همایش‌های برج میلاد تحسین خیلی‌ها را به همراه داشت. او وقتی تندیس علی معلم را دریافت کرد، گفت: «تریبون‌های این‌چنینی، بهترین جایی است که آدم سپاس خودش را نسبت به کسانی که کمکش کردند، ابراز می‌کند. برای همین از استادان خودم مهدی‌ هاشمی، سوسن تسلیمی و داریوش فرهنگ تشکر می‌کنم.» شاید هیچ‌کس تصور نمی‌کرد که بعد از حاشیه‌های ازدواج مهدی‌ هاشمی با مهنوش صادقی در هفته‌های گذشته، او چنین برخوردی داشته باشد؛ برخوردی که تشویق حاضران در سالن را به همراه داشت. برخی از هنرمندان که در نوبت خود پشت تریبون رفتند، از این رفتار حرفه‌ای یاد کردند. سیما تیرانداز خود را شاگرد همیشگی خانم آدینه معرفی کرد و گفت: «امشب یک درس بزرگ‌ گرفتم که مهربانی و بخشش و گذشت است.» بهاره رهنما هم این‌طور حرکت گلاب آدینه را تحسین کرد: «خانم گلاب آدینه خوشحالم که در عصر بازیگری با گذشت، بزرگ و با شعور مثل شما به دنیا آمدم و در بزرگداشت شما حضور داشتم.»

هرکی بیشتر شبیه علی معلم باشه
پنجشنبه‌شب هرکس در جشن حافظ حاضر شده بود، جمله یا خاطره‌ای از علی معلم داشت و البته برای برخی از آنان هم رقابتی درباره شبیه‌بودن به این سینماگر و منتقد شکل گرفته بود. فرزاد حسنی به‌عنوان اجرا‌کننده مراسم که کت سفیدی بر تن کرده بود، گفت که این تیپ را زده تا بیشتر شبیه علی معلم باشد و یادش را زنده کند. علیرضا خمسه هم وقتی برای اعلام جایزه برگزیدگان روی صحنه رفت، درباره تیپ خود و علی معلم صحبت کرد: «من کت‌وشلوار سفید پوشیدم و به علی معلم عزیز شبیه‌تر هستم.» رقابت سنگینی شکل گرفته بود و دست آخر وقتی هوتن شکیبا برای اعلام برنده تندیس بهترین بازیگر مرد روی صحنه رفت، همه را شگفت‌زده کرد. او با کت سفید و پیراهنی فیروزه‌ای شباهت زیادتری به تیپ همیشگی زنده‌یاد علی معلم داشت، بنابراین خودش را این‌طور توصیف کرد: «هم کت سفید پوشیدم، هم پیراهن فیروزه‌ای و من از همه شبیه‌ترم.» در این جشن البته هرکسی با یک تیپ خاص حاضر شده بود اما در میان همه آنها امین زندگانی از همه بیشتر جلب توجه می‌کرد؛ کسی که احتمالا برای حمایت از قوم بلوچ با لباس بلوچ روی فرش قرمز حاضر شد.

عادل و باز هم یک جایزه مردمی دیگر
همایون اسعدیان، کارگردان سریال «لحظه گرگ و میش» دوهفته قبل از حضور در جشن حافظ انصراف داده بود اما محمدرضا گلزار و محمد معتمدی چندساعت قبل از برگزاری جشن حافظ انصراف خود را اعلام کردند. ماجرا درباره همایون اسعدیان و محمد معتمدی تقریبا یک‌جور بود و انصراف گلزار یک‌جور دیگر.  رقابت او و عادل فردوسی‌پور ‌سال گذشته در جشنواره تلویزیونی جام‌جم حاشیه‌های زیادی رقم زده بود و حالا او یکبار دیگر در جشن حافظ بر سر تندیس حافظ رقیب فردوسی‌پور شده بود. بنابراین گلزار انصراف داد و دوباره دو قطبی عادل فردوسی‌پور و گلزار شکل گرفت؛ آن‌هم درشرایطی که انتخاب بهترین چهره تلویزیونی در جشن حافظ با رأی مردم، مهمترین جایزه این مراسم است. آنها ‌سال گذشته در جشنواره رسانه‌ای جام‌جم سیما رقیب بودند، درحالی‌ که ماجرای جابه‌جایی آرا در جریان جشنواره رخ داده بود اما این‌بار عادل فردوسی‌پور در جشن حافظ حسابی از طرف هوادارانش تشویق شد. گلزار هم روز پنجشنبه در استوری خود از آرایی که مردم برای برنده‌باش به او داده بودند، تشکر کرد و گفت که به دلایل شخصی در جشن حافظ شرکت نخواهد کرد. همایون اسعدیان، کارگردان سریال گرگ و میش هم هفته گذشته در یادداشتی اعلام کرده بود که درصورتی قواعد این جشنواره را قبول خواهد داشت که خود خواستار شرکت در آن باشد درحالی‌ که هیچگاه درخواست شرکت در این جشن را نداشته است. محمد معتمدی هم دیروز تقریبا همین را اعلام کرد؛ اگرچه از دلایل شخصی هم نام برده بود.

متلک به سبک حسنی، شوخی به سبک خمسه
فرزاد حسنی از آن دست مجریانی است که به اصطلاح «همیشه در آستین خود جواب دارد» چه آن زمانی که اجرای تلویزیونی داشت و چه حالا که بیشتر برای اجرای مراسم و جشن‌ها حاضر می‌شود. او در این سال‌ها از اجرای تلویزیونی دور بوده است؛ بنابراین وقتی روی صحنه جشن حافظ با حمید گودرزی مواجه شد، به او گفت: «ببخشید من جلوی شما دارم اجرا می‌کنم.» طعنه فرزاد حسنی در انتقاد از حضور بازیگران و سلبریتی‌هایی چون محمدرضا گلزار، پژمان بازغی یا حمید گودرزی به‌عنوان مجری در تلویزیون بود. شوخی علیرضا خمسه با موضوع پرستو از دیگر نکات بامزه این جشن بود؛ صحبت‌هایی که بیشتر بعد از ماجرای قتل همسر محمدعلی نجفی، شهردار سابق تهران در محافل رسانه‌ای باب شد. او وقتی برای اهدای جایزه بهترین بازیگر کمدی تلویزیونی روی صحنه آمد، گفت: «امیدوارم هیچ دختری پرستو نشود و امیدوارم هیچ پرستویی امشب روی من کار نکند، چون من امشب با پرستوی خودم آمده‌ام.»


تعداد بازدید :  227