شماره ۱۷۳۹ | ۱۳۹۸ شنبه ۲۲ تير
صفحه را ببند
سه میلیون بده تا بپرسم # دفترچه _داری؟!

تبلیغ کالاهای مختلف درشبکه‌های اجتماعی مخصوصا اینستاگرام که فعالیت در آن براساس انتشار تصویر است، اتفاق تازه‌ای نیست. از همان وقتی که یک‌سری از چهره‌های این شبکه اجتماعی فهمیدند چیزی که می‌خورند و می‌پوشند و جایی که می‌روند برای مردم مهم است، با خودشان گفتند چرا از این راه پول درنیاوریم؟ تولیدکننده‌ها و واردکننده‌های محصولات مختلف هم دقیقا به نتیجه‌ای مشابه رسیدند و این‌طور شد که پیوندی عمیق بین اینفلوئنسرها یا همان شاخ اینستاگرامی با کسانی که می‌خواستند محصولاتشان را معرفی کنند، ایجاد شد. این روند تا همین چندوقت پیش بیشتر منحصر به محصولاتی بود که به دلیل ماهیت‌شان امکان راه پیداکردن به تبلیغات رسمی مانند تلویزیون و فضاهای شهری نداشتند و آن‌قدر بضاعت‌شان کم بود که پول‌شان به سفارش تبلیغ در این اندازه نمی‌رسید اما کم‌کم با بیشترشدن مخاطب شاخ‌های مجازی قیمت‌ها هم بالا رفت تا جایی که خیلی از آنها در جواب این پرسش که چقدر هزینه تبلیغ می‌گیرند، درست مانند صداوسیما یک جدول به شما نشان می‌دهند. جدولی که در آن آپشن‌های مختلف آمده است؛ در این جدول به‌عنوان مثال قیمت تبلیغ یک استوری، یک پست موقت، یک پست دایم و... مشخص است.
 با گران‌ترشدن قیمت تبلیغات در این صفحه‌ها خیلی از کسب‌وکارهای کوچک حذف شدند و طبیعتا پای شرکت‌های بزرگ به آنها باز شد و از آنجایی که این شرکت‌ها پول خوبی برای این حوزه کنار می‌گذارند، دیدن موج ناگهانی فلان محصول در صفحه شاخ‌های اینستاگرامی درحال عادی‌شدن است، مثلا همین چندوقت پیش یکباره خیلی از چهره‌هایی که مخاطب‌های میلیونی در اینستاگرام دارند، به مزه خوب یک نوشیدنی خنک آن هم از برند سن‌ایچ پی بردند یا به طور هماهنگ و ناگهانی فهمیدند که محصولات پگاه چقدر خوب است، مخصوصا همین پنیر جدیدی که تولید کرده! این روزها که نحوه تبلیغات در این صفحه‌ها پیچیده‌تر هم شده است و آنها از شیوه تبلیغ تعلیقی استفاده می‌کنند؛ مثلا تعداد زیادی از آنها چند روزی است که در صفحه‌شان تبلیغ «دفترچه‌داری؟» می‌کنند. دفترچه‌داری چیست؟ آنها هم به دنبال ایجاد همین سوال هستند که تا چند روز دیگر جوابش را در قالب تبلیغ فلان محصول یا خدمات فلان شرکت ارایه می‌کنند، برای مخاطب‌ها جالب‌تر باشد.
حدس و گمان‌ها درباره این تبلیغ جدید تأیید می‌کند که این‌بار هم پای یک شرکت بزرگ در میان است، شاید یکی از اپراتورهای تلفن‌همراه. شاید این‌هم برایتان جالب باشد که قیمت تبلیغات در این صفحه‌ها چه طیف قیمتی دارد. این سوال از ادمین صفحه یکی از اینفلوئنسرهای زن اینستاگرام، که یک‌میلیون و 800هزار دنبال‌کننده دارد، چنین جوابی پیدا می‌کند: قیمت یک تک‌استوری سه‌میلیون تومان. یک استوری در کنار سایر استوری‌های روز یک‌میلیون تومان. یک پست موقت چهار‌میلیون تومان. یک پست دایم پنج‌میلیون تومان و یک ویدیو 11‌میلیون تومان!

 


تعداد بازدید :  243