شماره ۱۷۴۰ | ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۳ تير
صفحه را ببند
سرما در گرما گرما در وزیر امور خارجه

وحید میرزایی طنزنویس

این روزها اتفاقات و رویدادهای زیادی درکشور درحال رخ‌دادن است و تعداد این اخبار آن‌قدر زیاد است که صداوسیما علیرغم میل باطن و ذاتی، نتوانسته آنها را پوشش دهد. در واقع صداوسیما نیم‌ساعت اخبار 20:30 در اختیار دارد که در همان نیم‌ساعت باید هرچه شقایق در این مملکت هست را به گوزن‌های استرالیایی پیوند دهد. برای همین در راستای رسالت رسانه‌ای شهرونگ، در این‌جا قصد داریم به رویدادهایی بپردازیم که صداوسیما به علت کثرت اخبار و ضیق وقت نتوانسته است به آنها بپردازد.
 ایرانیان سلام. گرمای بی‌سابقه هوا در اکثر مناطق کشور باعث آزار و اذیت مردمی شد که برای موفقیت کشور تلاش می‌کنند. به گزارش مردمی در همین زمینه توجه فرمایید:  
 شهرونگ: شهروند عزیز سلام. تا حالا همچین گرمایی رو تجربه کرده بودین؟ به نظرتون دلیلش چیه؟
 شهروند: نه هرگز. من یه کارگر ساده هستم و درآمدم پایینه. متاسفانه با بی‌توجهی‌های صورت گرفته مخصوصا وزیر امورخارجه، گرمای هوا باعث شده زن و بچه‌ام مریض بشند و من نتونم مایحتاج زندگی‌ام رو تأمین کنم. اگر مسئولان مخصوصا وزیر امورخارجه نمی‌تونند دمای هوا رو تنظیم کنند، استعفا بدند تا کسانی که می‌تونند رفاه و آسایش رو برای مردم تأمین کنند، وارد عرصه بشند. با تشکر از برنامه‌های خوب صداوسیما.

 به خبری که هم‌اکنون به دستمان رسید، توجه فرمایید. گرمای بی‌سابقه و وحشتناک در غرب ساختار سیاسی اتحادیه اروپا و همچنین آمریکا را در هم شکست. گرمای هوا در ایالت ماساچوست به‌ حدی رسید که مردم این ایالت خواستار استعفای رئیس‌جمهوری و رئیس خزانه‌داری آمریکا شدند. در پی افزایش بی‌سابقه گرما در آلمان و فرانسه نیز مردم با در دست‌داشتن پلاکاردهایی خواستار تغییر ساختار سیاسی اتحادیه اروپا شدند. آنجلا مرکل صدر اعظم آلمان در پی این اعتراض‌ها، دچار لرزش شدید شد و همچون مارمولک به خود لرزید. به‌طورکلی غرب به دلیل فساد گسترده سردمداران آن، دچار گرمای شدید شده و درحال فروپاشی است. به گزارشی که همکارم «حسینیِ‌هات» در همین زمینه از سطح شهر تهیه کرده است، توجه فرمایید.
 حسینیِ‌هات: سلام هموطن. می‌بینم که خیلی سرحالی تو این هوای گرم. این همه انرژی از کجا میاد؟
 شهروند: سلام. چراکه نه. درسته هوا یه کم گرم شده اما ما با انرژی‌ داریم کار می‌کنیم تا چرخ اقتصاد رو بچرخونیم. با وجود تمام مشکلات هروقت تو این چندماه ناامید شدیم، شبش با دیدن سریال گاندو انرژی گرفتیم و به کار و تلاش ادامه دادیم. فقط‌ ای کاش وزیر امورخارجه یه کم بیشتر به فکر مردم باشه و بتونه در راستای تعهدات برجام برای مردم کولر تهیه کنه. البته هوا هم اونقدر گرم نیست. این مردم به این سادگی‌ها گرمشون نمیشه.


تعداد بازدید :  199