شماره ۱۷۴۰ | ۱۳۹۸ يکشنبه ۲۳ تير
صفحه را ببند
جایزه مهتاب برای سیزدهمین‌بار اهدا شد
الگوی احترام و اعتماد و عشق

در آخرین روز هفته گذشته سیزدهمین دوره جایزه مهتاب میرزایی برگزار شد. مراسمی با عنوان جایزه مهتاب که مدیرمسئول نشریه‌ «نگاه‌ نو» بعد از درگذشت دخترش مهتاب میرزایی –‌مترجمی که در تیرماه ۱۳۸۵ در ۲۵سالگی درگذشت- برای یادبود او در ‌سال ۱۳۸۶ پایه‌گذاری کرده و امسال برای سیزدهمین‌بار به بهترین مترجم و نویسنده نگاه نو اهدا شد. جوایزی که گفته می‌شود از این نظر که برای نخستین‌بار در این آب‌وخاک، در این روزگار فترت رسانه‌های کاغذی نشان می‌دهد که یک نشریه چه احترام عظیمی برای خوانندگانش قایل است و چگونه از این احترام در جهت ارتقای نشریه و نویسندگان و مترجمانش سود می‌برد، می‌تواند الگویی زنده و عینی باشد.
اين جايزه كه برندگانش همه‌ساله از طرف خوانندگان فصلنامه نگاه نو  انتخاب مي‌شود، در سیزدهمین دوره‌اش به بزرگانی چون بایزید مردوخی و حسن کریم‌زاده تقدیم شد. در این مراسم که با حضور نام‌هایی چون عزت‌الله فولادوند، گلی امامی، مژده دقیقی، احمد زیدآبادی، فرخنده حاجی‌زاده، رضا رضایی، حسین معصومی همدانی، هرمز همایون‌پور، سیاوش شهشهانی، نصرالله کسراییان، آبتین گلکار، نرگس انتخابی و خیلی‌های دیگر برگزار شد، بایزید مردوخی نویسنده بهترین مقاله در‌ سال 97 لقب گرفت. محمد غفاری نیز توانست جایزه بهترین مترجم ‌سال 97 را به‌ دست آورد.
جایزه مهتاب البته رشته‌های دیگری نیز دارد. مثل «جوان‌ترین همکار نگاه نو در ‌سال 97» که امسال این عنوان به تارا الله‌وردی آشتیانی رسید. در بخش «نویسنده بهترین نقد کتاب در ‌سال 97» هم آرمان نهجیری برنده شد و البته حسن کریم‌زاده، طراح و گرافیست و کارتونیست صاحبنام هم به پاس بیست‌ سال همکاری منظم با نشریه نگاه نو مورد تقدیر و تجلیل قرار گرفت.


تعداد بازدید :  458