شماره ۱۷۴۱ | ۱۳۹۸ دوشنبه ۲۴ تير
صفحه را ببند
وزیر خزانه داری آمریکا:
پولمان تمام شده باید قرض کنیم

استیون منوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد: «دولت آمریکا زودتر از آن‌چه که فکرش را می‌کردیم، بی‌پول خواهد شد.»
منوچین در نامه‌ای خطاب به نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا نوشته، ممکن است دولت آمریکا مجبور شود تا ماه سپتامبر از برخی از تعهداتش چشم‌پوشی کند، چون دیگر پولی برایش باقی نمانده است.
منوچین در این نامه نوشته: «براساس گزارش‌هایی که به دست من رسیده، سناریویی وجود دارد مبنی بر این‌که ممکن است در اوایل ماه سپتامبر پول نقد موجود در خزانه آمریکا تمام شود. ممکن است این اتفاق قبل از بازگشت نمایندگان کنگره از تعطیلات تابستانی‌شان رخ دهد».
دولت فدرال آمریکا از ماه مارس به بعد نتوانست پولی قرض کند. در آن زمان کنگره آمریکا قانونی را تصویب کرد و قرض‌کردن دولت آمریکا را ممنوع اعلام کرد. وزارت خزانه‌داری آمریکا با کسری بودجه فزاینده‌ای روبه‌روست. یکی از مهمترین دلایل این کسری بودجه، اقدام دونالد ترامپ در کاهش شدید مالیات‌ها در ‌سال 2017 است.
منوچین و پلوسی طی هفته گذشته سه‌بار با یکدیگر دیدار کرده‌اند تا راه‌حلی برای این کسری بودجه بیابند. نانسی پلوسی به خبرنگاران گفته، هنوز نامه ارسالی منوچین را نخوانده است. منوچین در نامه خود از کنگره خواسته قانون منع استقراض دولت آمریکا از بانک مرکزی این کشور را لغو کند.


تعداد بازدید :  145